برای دیدار از قشم می توانی از سفرهای زمینی استفاده کنی. قشم نگین خلیج فارس است و یکی از جزایر مهم کشور ایران. جایی که مبادلات اقتصادی زیادی را درون خود شاهد است و این را مدیون مراکز خرید بسیار زیاد و نزدیکی آن به کشورهای همسایه جنوبی است. و این یعنی یه خبر خوب برای شما. چون می توانی خریدهای بسیار ارزان و خاصی در قشم داشته باشی.

از طرف دیگر قشم معروف است به عجایب هفتگانه همان جاهای دیدنی فوق العاده که در دنیا کم نظیر هستند. البته این را هم خاطر نشان کنم که در جزیره قشم دیدنی های خیلی بیشتری وجود دارد. اکثرا طبیعی و بکر هستند و دیدار از آنها سفر فوق العاده ای برای شما رقم می زند که سال های سال خاطرات آن را در خاطر خواهی داشت.

در این سری مقالات می ‌خواهیم تور قشم زمینی فارا گشت را به شما معرفی نماییم و مطمئن هستیم سفر به جزیره قشم یکی از پر خاطره‌ ترین و بهترین سفرهای طول عمر شما خواهد بود.

 

گشت و گذار در قشم با سفرهای زمینی

موقعیت جغرافیایی قشم

جزیره قشم یکی از جزایر استان هرمزگان در جنوب ایران و در آب‌های خلیج فارس می‌ باشد. جزیره قشم به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می‌ شود. این قشم در خلیج فارس و در تنگه هرمز واقع شده است.

قشم بزرگترین جزیره ایران است و هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج برای مبادلات اقتصادی و همچنین تفریح به این جزیره سفر می‌ کنند. این جزیره دارای جاذبه ‌های توریستی فراوانی است که در کل دنیا معروف و محبوب می‌ باشند. همین امر باعث شده است که همه ساله توریست های زیادی از سراسر دنیا و سایر شهرهای ایران به قشم سفر کنند. به شما هم پیشنهاد می دهیم حتما به قشم سفر کنی. عجایب فوق العاده ای منتظر شما هستند که شاید نظیر آنها را تابحال ندیده باشی. لذت ببر از سفر.

تور قشم آژانس فارا گشت کوروش کبیر

جزیره قشم و دیدنیهای معروفش

دیدنی ‌های طبیعی، غذاهای محلی و دریایی و معاشرت با مردم خونگرم قشم در کنار هم ترکیب بسیار جذابی هستند و دلیلی می شود بر انتخاب تور قشم فارا گشت به عنوان یکی از فوق العاده ترین مسافرت ها. میانگین دمای سالانه قشم حدود 27 درجه سانتیگراد می‌ باشد. رطوبت در قشم بالا است ولی طوری نمی باشد که گردشگران اذیت شوند.

جزیره قشم از شمال به بندر عباس، از شمال شرق به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزیره‌های تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی می‌ رسد.

نام قشم در دوره ساسانیان ابرکاوان بوده است. طبق نوشته های درج شده در ویکی پدیا، سنگواره‌ هایی که در ساحل قشم کشف شده ‌اند، نشان می‌دهد در حدود 400 هزار سال پیش در حاشیه خلیج فارس زندگی جریان داشته است. مردم بومی این منطقه به اسلام و مذهب سنی شافعی معتقد هستند. فاصله جزیره قشم تا بندرعباس حدود 20 کیلومتر برابر با 8.10 مایل دریایی است.

حمل و نقل عمومی قشم

در جزیره قشم حمل و نقل عمومی با بهترین کیفیت و سرعت اعم از تاکسی قشم ، اتوبوس و ون وجود دارد. مسافرین عزیز در صورتی که نیاز به رفت و آمد در جزیره قشم داشتند علاوه بر وسایل حمل و نقل تور و هتل می ‌توانند از آنها استفاده نمایند.

کرایه در قشم تقریبا قیمت مناسبی دارد و می توانی راحت در جزیره تردد نمایی. شایان ذکر است که قبل از استفاده از تاکسی حتما چونه بزنی و قیمت را طی کنی. البته رفت و آمد در قشم کاملا مطابق با سلیقه شما می باشد که قصد عزیمت به کجا را داری. قصد تردد به سمت مراکز خرید قشم برای خرید های ارزان و نابی که در آن ها خواهی داشت و یا دیدار از جاهای دیدنی قشم برای خاطره انگیز تر کردن سفرت به قشم با جاذبه های طبیعی تکرار نشدنی که سال ها در خاطرت به خوبی خواهند ماند.

تور زمینی قشم

راهنمای سفرهای زمینی قشم

قشم دارای آب و هوای گرم و مرطوب است.

حتماً کرم‌ های ضد آفتاب، کلاه و عینک دودی در طول سفر همراه داشته باش.

کد تلفن جزیره قشم 076 می‌ باشد.

فاصله تهران تا بندرعباس حدود 1276 کیلومتر می‌ باشد.

بعد از رسیدن به بندرعباس، سوار اتوبوس دریایی یا لنج خواهی شد تا به جزیره قشم برسی. این می شه خلاصه ای از تور زمینی که لذت های خودش را دارد.

قشم و هزینه ها

هزینه اقامت: هزینه محل اقامت و یا حتی تور را می‌توانی در ادامه مقاله مشاهده نمایی و یا با تلفن آژانس هواپیمایی فارا گشت کوروش کبیر تماس بگیری.

هزینه خوراک: نرخ اکثر رستوران ‌ها در قشم حدودا بین 15 تا 80 هزار تومان می‌ باشد.

 

سفر به قشم با اتوبوس و یا حتی وسیله نقلیه خودت امکان پذیر است. اما مسیری بسیار طولانی را باید طی کنی تا به بندرعباس برسی. سپس از آنجا به سمت قشم بروی. پیشنهاد فارا گشت سفر به قشم با قطار است. این وسیله نقلیه طی مسیر را برای شما خیلی راحت تر و جذاب تر می کند.

نحوه اجرای تور سفر قشم زمینی

همان طور که عرض کردم سفر به قشم به صورت سفر قشم زمینی با قطار و اتوبوس امکان پذیر است. اما بدلیل مسافت زیاد و احیانا کمی سختی آن؛ پیشنهاد ما تور قشم با قطار فارا گشت است. که هم راحت تر می باشد و هم سفر ارزان تری را خواهی داشت.

وقتی شما سفر زمینی دیدار از قشم با قطار را در قالب تور انتخاب می کنی، اجرای آن بدین صورت می شود:

  • برای رسیدن به قشم باید ابتدا به بندرعباس بروی. لذا همکاران ما برای شما بلیط قطار بندرعباس را رزرو می کنند. حدود نوزده ساعت طول می کشد که از تهران به بندرعباس برسی. (یکی از خوبی های سفر به قشم با قطار این است که می توانی در کوپه قطار خود استراحت کنی. شب بخوابی و از امکانات تصویری قطار نیز استفاده کنی که در مجموع باعث می شود که سفر شما راحت تر و جذاب تر شود)
  • بعد از رسیدن به بندرعباس، شما باید از راه دریایی به سمت قشم بروی. در بندرگاه می توانی با لنج و یا قایق های مسافرتی تند رو به این جزیره زیبا برسی. طی این مسیر دریایی حدود نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه طول می کشد. خبر خوبش اینجاست که خیلی به شما خوش می گذره روی آب خلیج فارس، با اون نسیم های دریایی معروفش همراه با سایر مسافرین…
  • وقتی با لنج به جزیره قشم رسیدی از آنجا می توانی با تاکسی، ون های مسافربری و یا ترانسفری که ما در برنامه تور برای شما در نظر می گیریم به سمت هتلت بروی.
  • از این به بعد طبق سلیقه و دلخواه خودت از سفرت لذت خواهی برد.
تور قشم با قطار
تور قشم با لنج

انواع قطار بندر عباس که در این سفر زمینی برای شما قابل رزرو هستند:

  • قطار 6 تخته لوکس – همان طور که از اسمش پیداست کوپه های این قطار دارای ظرفیت 6 نفره می باشد.
  • قطار غزال – این قطار دارای کوپه های 4 نفره بوده و کیفیت کمی بهتر از قطار 6 تخته را دارد.
  • قطار غزال vip – این قطار نیز دارای کوپه های 4 نفره بوده و کیفیت آن بالاتر از دو قطار اسم برده بالا می باشد و البته قیمتی بالاتر نیز دارد.
  • هر از گاهی بنا بر میزان شلوغی و ازدحام جمعیت مسافر قطارهای دیگری نیز به صورت موقت اضافه می شوند که نسبت به سلیقه و خواسته خودت می توانی آنها را نیز انتخاب کنی. اگر اطلاعات بیشتر نیاز داری می توانی با همکاران ما تماس بگیری تا راهنمایی لازم را برای انتخاب بهتر برایت داشته باشند.
قطار 6 تخته تهران بندرعباس
قطار 4 تخته تهران بندرعباس

قلعه پرتغالی های قشم

قلعه پرتغالی‌ های قشم در انتهای شمال شرقی قشم قلعه‌ای قدیمی و مخروبه قرار دارد که در سال 1621 میلادی به دستور پادشاه اسپانیا برای کنترل ترافیک دریایی منطقه هرمز و خلیج فارس در قشم ساخته شد. بعد از گذشتن سال ها اکنون بعنوان یکی از اماکن دیدنی قشم محل بازدید توریستهای داخلی و خارجی قشم شده است.

در مورد این قلعه اطلاعات کاملی برایت طراحی کردیم. روی کلمه قلعه پرتغالی های قشم کلیک یا تاچ کن.

قلعه پرتغالی های قشم
روستای لافت

روستای تاریخی لافت از روستا های برتر گردشگری ایران است. این روستا در شمال غربی جزیره قشم و شرق جنگل دریایی حرا واقع شده است. در این روستا 7 مسجد وجود دارد که با بافت قدیمی که دارد یکی از مکان ‌های توریستی این روستا می‌ باشند.

قلعه پرتغالی ‌ها، قلعه نادری، آب انبار، زیارتگاه‌های سید حسن منصور و شیخ اندآبی از دیگر جاذبه‌ های معروف این روستا هستند که با آن ها آشنا خواهی شد.

 

روستای لافت قشم
پارک کروکدیل ها قشم

این پارک در جزیره قشم تنها پارک کروکدیل کشور از دیگر جاذبه ‌های داخل جزیره هنگام در قشم به شمار می‌ رود. پارک کروکدیل نوپک مهم‌ ترین مرکز گردشگری ساخته شده در این جزیره می‌ باشد که در این مجموعه گونه های مختلف کروکدیل و تمساح را پرورش می دهند.

مزرعه کروکودیل ها خیلی جای هیجان انگیز و جالبیه و کلی میشه در موردش حرف زد. برای همین یک صفحه برایت طراحی کردیم از تمامی اطلاعات لازم و عکس هایش. روی کلمه پارک کروکودیل قشم کلیک یا تاچ کن.

 

مزرعه کروکدیل قشم

گنبد نمکی قشم

گنبد نمکی و غار نمکدان در فاصله 90 کیلومتری از شهر قشم واقع شده است. این کوه گنبدی بلندترین بخش قشم می‌ باشد. در گنبد نمکی قشم پدیده‌ های انحلالی سطحی و عمقی زیادی وجود دارد. طولانی‌ ترین غار این مجموعه با اسم غار نمکدان، دارای طول 6400 متری است و طولانی‌ ترین غار نمکی جهان لقب گرفته است.

در بخش داخلی کوه نمکدان جریان آب دائمی وجود دارد که بعد از ترکیب با نمک‌ های اطراف به شکل چشمه از غار خارج شده و در دامنه کوه نمکدان حوضچه‌ای طبیعی را به وجود آورده است.

این گنبد خواص درمانی نیز دارد که اگر دوست داری اطلاعات کاملتری داشته باشی می توانی روی کلمه کوه نمک قشم کلیک یا تاچ نمایی.

گنبد نمکی قشم

دره ستارگان قشم

دره ستارگان یا دره ستاره افتاده، دارای ستون‌ های بلند با اشکال مختلفی می‌ باشد که اهالی منطقه معتقدند هنگامی که ستارگان با زمین برخورد کرده‌اند، خاک این منطقه بالا آمده و پس از آن مناطقی که بالا آمده بودند به هر شکلی که بوده‌ اند خشک شده‌ اند. این ستون‌ های بلند و کوتاه را تشکیل داده‌ اند. به علت چینش و همچنین شکل خاص این ستون ‌ها، وزش باد در لابه لای آن ‌ها ایجاد سر و صدایی ترسناک می‌ کند که اهالی معتقدند صدای جن‌ ها و ارواح سرگردانی است که در این منطقه حضور دارند.

دره ستارگان از فرسایش خاک، ماسه و سنگ موجود در این منطقه به وجود آمده است و براساس تحقیقات به دوره زمین شناسی سنوزوییک تعلق دارد. این دره بیش از 2 میلیون سال قدمت دارد.

درباره این دره دیدنی و خاص قشم برایت مقاله ای کاملتر همراه با عکس هایش آماده کردیم. می توانی روی کلمه دره ستاره افتاده کلیک یا تاچ کنی.

 

دره ستاره های قشم
تنگه چاهکوه قشم

این تنگه در قلب جزیره قشم، در دل کوه سنگی، شکافی برش خورده به شکل ضربدر، تنگه‌ای به وجود آورده که در روزگاران گذشته مکانی مقدس شمرده می‌ شده است. از یک سو دست طبیعت، بدنه و سطوح داخلی این تنگه را به شکل طاق‌ ها، سکو ها و دالان‌های پر پیچ و خم و عجیب در آورده است و از دیگر سوی بشر چندین حلقه چاه در بستر تنگه حفر کرده است.

این چاه ‌ها از سده‌ های پیشین تا به امروز منبع مهم تأمین آب شیرین برای این بخش از جزیره به ویژه در سال ‌های خشک و بی آب بوده است. جوی‌ هایی برش خورده در بخش‌ های شرقی غربی تنگه، که زمان ساخت آن ها (همچون چاه‌ ها) مشخص نیست. آب را از شکاف‌ ها و نقاط مرتفع به سمت چاه‌ ها هدایت می‌ کند.

درباره این تنگه یک صفحه کامل طراحی کردیم تا با این جای دیدنی قشم بهتر و جذاب تر آشنا شوی. روی کلمه دره چاهکوه قشم کلیک یا تاچ کن.

تنگه چاهکوه قشم

چاه های تلا

چاه‌های تلا در 76 کیلومتری شهر قشم قرار گرفته است. در جوار قلعه نادری حلقه‌ های چاه متعددی در داخل گودال دامنه کوه به چشم می‌ خورد که مربوط به عهد هخامنشی و زرتشتیان است. در بالای این چاه‌ ها دو برج دیده‌ بانی از قرن 17 وجود دارد. تل آب به معنی آب گرفته از شیب تل می‌ باشد.

چاه تلا قشم
حیات وحش دریایی قشم

حیات وحش دریایی جزیره قشم از متنوع‌ ترین گونه‌ های حیوانات دریایی تشکیل شده است که به طور کلی یازده گونه خرچنگ از سه خانواده در این جزیره وجود دارد. در این آب‌ ها لاک پشت سبز دیده شده است. دولفین نیز سرآمد پستانداران این منطقه می‌ باشد.

ماهی های بسیار زیادی نیز در این دریای نیلگون در سرتاسر منطقه شناور هستند. چه ماهی های خوراکی و چه ماهی های زینتی، پیشنهاد می کنم یک برنامه غواصی در قشم  خود بگنجان. از زیبایی های دنیایی زیر آب آن سورپرایز می شوی.

حیات وحش دریایی قشم
دلفین قشم

جنگل حرا قشم

درخت حرا درختی که نام علمی آن را به حکیم و فیلسوف ایرانی ابوعلی سینا نسبت داده ‌اند. درخت‌هایی به طول 3 تا 6 متر با شاخ و برگ ‌های سبز روشن هستند. درخت حرا در هنگام مد آب دریا تا گلوگاه فرو می‌ رود. این درخت یک کارخانه آب شیرین کن طبیعی و خدا دادی است.

جنگل حرا زیستگاه مناسبی برای نرم تنان، سخت پوستان و ماهیان ایجاد کرده است. این جنگل با گونه‌ های گیاهی و پرنده‌های متنوع و ماهی‌ های گوناگونی که دارد محلی مناسب و عالی برای گذران فراغت در جزیره قشم می‌ باشد.

اطلاعات بیشتری برای شما در مقاله جنگل حرا قرار دادیم روی آن کلیک کن.

جنگل حرا قشم

جزایر ناز قشم

جزایر ناز به دلیل شرایط جزر (پایین رفتن آب) می‌توان با پای پیاده و یا با خودرو تا فاصله یک کیلومتری داخل آب‌ های دریای خلیج فارس رفت. زیبایی این سواحل سنگی باعث شده است گردشگران زیادی به این جزایر مراجعه نمایند.

برای این جای دیدنی یک مقاله کامل آماده کرده ایم. می توانی روی کلمه جزایر ناز قشم کلیک کن.

جزایر ناز قشم

ژئو پارک قشم

ژئو پارک جهانی قشم به عنوان اولین و تنها ژئو پارک خاور‌میانه در سال 2006 در یونسکو به ثبت شبکه‌ جهانى ژئوپارک ‌ها رسید. ایران نیز به واسطه آن یکی از شش کشور صاحب ژئوپارک در قاره پهناور آسیا بعد از چین، مالزی، کره، ژاپن و ویتنام و به عنوان یکی از 19 کشور جهان به طور رسمی کاندیدای بهره‌ مندی از این امتیاز شده است.

ژئو پارک جهانی قشم به عنوان نخستین ژئو پارک ایران یکى از منحصر به فرد ترین ژئو پارکهاى جهان است که به واسطه قرار گرفتن در کنار سواحل زیباى خلیج فارس و جنگل دریایى حرا، چندین پدیده بارز زمین شناسى را در خود جای داده. و به پارک زمین شناسی ایران تبدیل شده است.

ژئو پارک قشم
درگهان قشم

درگهان یک مرکز تجاری معروف و مشهور است. مکانی برای خرید های عمده و خرده با قیمت ‌هایی فوق العاده؛ درباره این مرکز همین بس که فروشندگان زیادی از سراسر ایران محصولات خود را از درگهان تهیه می‌ نمایند. درگهان شامل مجتمع‌ های تجاری بسیاری است.

این مجموعه می تواند یکی از برنامه ریزی های روزانه سفر قشم شما باشد که هم تفریح کنی و هم خرید ارزان.

درگهان قشم

مراکز خرید قشم

قشم یکی از مناطقی است که به علت نزدیکی به مرزهای کشورهای همسایه و شرایط راحت گمرک و حمل بار و اجناس، می توانید انواع و اقسام محصولات، پوشاک، لوازم آرایش، کیف و کفش، اسباب بازی، لوازم خانگی و برقی و … را با قیمت های خیلی مناسب و ارزان تهیه کنی.

یکی از دلایل اصلی از سفر به قشم مربوط به همین خرید می باشد که برخی از مسافران برای خرید های شخصی خود و برخی دیگر برای خرید و فروش اجناس به این جزیره زیبا می روند.

مراکز خرید بسیار زیادی در قشم وجود دارند که تقریبا به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • مرکز خرید قدیم قشم
  • مرکز خرید جدید قشم
  • مرکز خرید درگهان قشم

دیدار از مراکز خرید قشم می تواند یکی دیگر از برنامه های روزانه شما از سفر قشم باشد و یکی از دلایل اصلی چرا باید به قشم سفر کنیم است.

مرکز خرید قشم
مراکز خرید قشم

نقشه جزیره قشم در گوگل مپ

اطلاعات جاهای دیدنی فارا گشت کوروش

اماکن توریستی قشم از جاهای دیدنی این جزیره هستند. قشم جاذبه های دیدنی فوق العاده زیبای فراوانی دارد که با دیدن اونها لذت هر نوع سفری دو چندان می شود. اگر می خواهی بدونی که این جزیره چه جاذبه های دیگه ای داره، صفحه وبلاگ تخصصی قشم رو که برات آماده کردیم می تونی ببینی. مطمئنا خوشت میاد:

اگر مشتاق هستی یه مسافرت فوق العاده به یاد ماندنی به قشم داشته باشی و لذت بردی از خوندن اطلاعات فوق العاده سفر در قشم که برات شرح دادیم و می خواهی از نزدیک دیدنش رو تجربه کنی، صفحه تور قشم فارا گشت رو حتما ببین. ( برای انتخاب یه سفر فراموش نشدنی کمکت می کنه. )

اطلاعات کامل تورها فارا گشت کوروش کبیر
اطلاعات کامل هتل ها فارا گشت

تصمیم گرفتی بری به قشم و جذابیت ها و زیبایش رو ببینی؟ مطمئنا یکی از دغدغه هات انتخاب محل اقامتی خواهد بود که قرار است شب را در آنجا استراحت کنی، این محل اقامت باید از نظر تمیزی، امکانات و قیمت مناسب سلیقه شما باشه. سلیقه شما چیه؟ صفحه هتل های لوکس قشم کاملترین اطلاعات رو درباره هتل ها به شما میده تا بهترین انتخاب محل اقامت رو داشته باشی:

وقتی با آژانس خدمات مسافرت فارا گشت تماس می گیری همکاران ما به تمامیه سوالات شما درباره دیدار از قشم با بهترین سفرهای زمینی مدت زمان سفر به قشم، امکانات و درجه هتل های پکیج تور قشم ارزان عادی یا تور قشم عید و خدمات گشت ها و بهترین راهکارها پاسخ می دهند پس خیالت راحت باشد.

پاسخگویی به همه شما عزیزان یکی از وظایف مورد علاقهٔ ماست. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر و زمان و شرایط رزرو تور می‌ توانی با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایی.

02186037414
09208008108

تورهای پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا