سفر زمینی به گرجستان یکی از جذاب ترین و پر مسافرترین مسیرهای مسافرتی میباشد ، کشور گرجستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی ، تاریخی و طبیعی‌ که دارد توریست های زیادی را به خود جذب میکند ؛ همچنین گرجستان یکی از مکان های مورد علاقه ایرانیان برای مسافرت است. در این راستا آژانس مسافرتی و هواپیمایی فارا گشت کوروش کبیر  تورهایی را برای افرادی که می خواهند از این کشور زیبا دیدن کنند آماده کرده است، یکی از این تورهای فوق العاده، تور گرجستان زمینی است.

با توجه به درخواست ها و نیاز مسافرین به این تور، بر آن شدیم مشخصات سفر زمینی به گرجستان را برای شما آماده کنیم امّا بهتر است قبل از مشاهده مشخصات تور گرجستان با خود کشور گرجستان و مکان های تفریحی و موارد لازم برای این سفر آشنا شوید ، پس تا آخر این صفحه همراه ما باشید.

تور شاد
قیمت تور گرجستان زمینی

سفر زمینی به گرجستان و اطلاعات لازم

موقعیت جغرافیایی گرجستان

کشور گرجستان با مساحت 69700 کیلومربع یکی از کشورهایی است که در منطقه اوراسیا (کشورهایی که هم در قاره آسیا و هم در قاره اروپا قرار دارند) قرار دارد و عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد. این کشور با کشورهای ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و با دریای سیاه هم مرز و همسایه می باشد.

زبان رسمی و الفبای مردم گرجستان ، گرجی می باشد و دین اکثریت آنها مسیحیت و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی می باشند ولی مذاهب دیگر نیز پیرو دارند.

تور گرجستان زمینی

تور گرجستان زمینی و سفر به گرجستان

گرجستان یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین کشورهاست و انسان های نخستین نیز در این منطقه می زیستند و به همین دلیل به انسان های نخستین، “انسان گرجی” نیز می گویند.

پایتخت گرجستان شهر تفلیس است که هر ساله مسافران زیادی را در خود جای می دهد و یکی زیباترین شهرهای این منطقه به شمار می آید.در تور گرجستان زمینی به این شهر تاریخی سفر خواهیم کرد و از مناطق بکر این سرزمین دیدن می کنیم.

گرجستان دارای آب و هوای فوق العاده و 4 فصل می باشد و با وجود هم مرز بودن با دریای سیاه و دارا بودن کوه های کوهستانی 4 فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را دارد که همراه با آب و هوایی پاک و بسیار لذت بخش را برای مردم گرجستان ، توریستها و مسافران فراهم می کند.

حمل و نقل عمومی گرجستان

در کشور گرجستان حمل و نقل عمومی با بهترین کیفیت و سرعت اعم از تاکسی گرجستان ، اتوبوس و مترو گرجستان (نقشه آنرا میتوانید مشاهده کنید) وجود دارد که مسافرین عزیز در صورتیکه نیاز به رفت و آمد در شهرهای گرجستان داشتند علاوه بر وسایل حمل و نقل تور گرجستان و هتل می‌توانند از آنها استفاده نمایند.

کرایه در گرجستان قیمت مناسبی دارد و میتوانید راحت درشهر تردد نمایید یادتان باشد که قبل از استفاده از تاکسی حتما چونه بزنید و قیمت را طی کنید.

تور زمینی گرجستان

تور گرجستان زمینی و ممنوعیتهای سفر

در گرجستان نیز مانند سایر کشورها ورود برخی از داروها برای مصرف شخصی ممنوع بوده و مجازات سنگینی دارد؛ پس لطفاً در صورتیکه نیاز به مصرف دارویی دارید قبل از سفر نسخه پزشک را تهیه نموده ، این نسخه باید ترجمه شده به زبان گرجی یا روسی شود و با تأییدیه سفارت گرجستان در ایران باشد.

برای نمونه داروی دیفنوفلاک در گرجستان ممنوع بوده و مجازات سختی دارد. پس مجدد تاکید میکنیم در صورتیکه از دارویی استفاده می‌کنید و لازم است که در طول سفر همراه شما باشد باید از یک پزشک نسخه آن دارو را تهیه کنید و سپس به سفارت گرجستان  یا نمایندگی آن در شهر خود مراجعه نمایید و مجوزهای لازم را دریافت کنید تا با خیال راحت داروی خود را همراه ببرید و سفرتان را با آرامش بیشتر بروید و لذت کامل را در این سفر فوق العاده تجربه کنید.

یکی از بهترین مواردی که می‌تواند سفر به گرجستان را برای شما خاطره ساز کند ، سفر زمینی به گرجستان است. اما وجود یک وسیله نقلیه مطمئن، زیبا و راحت یکی از فاکتورهای مهم لذت این مسافرت خواهد بود ، آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر با دارا بودن اتوبوس‌های VIP با گنجایش 25 نفر به همراه صندلی‌های راحت و تخت‌شو امکانات فوق العاده ای را به شما مسافران تور گرجستان خواهد داد.

اتوبوس vip یا ویژه

VIP Bus

 اتوبوس های vip عموما در ۲ مدل 25 صندلی و ۳۲ صندلی ساخته شده اند. صندلی‌های این نوع اتوبوس نسبت به اتوبوس های معمولی بزرگتر بوده و امکان خواباندن صندلی‌ها تا زاویه حدود 140 درجه (و در بعضی از اتوبوس ها بیشتر) برای خوابیدن و استراحت راحت‌تر در اتوبوس وجود دارد. صندلی‌های اتوبوس VIP در ۲ ستون چیده شده اند که در هر ردیف ۳ صندلی وجود دارد ، ۱ صندلی در یک ستون و ۲ صندلی در ستون دیگر.بهمچنین در برخی از این اتوبوس ها پشت هر صندلی یک مانیتور قرار گرفته است تا بصورت شخصی و انفرادی از دیدن فیلم لذت ببرید.

دلایلی که این اتوبوس ها را وسیله مناسبی برای سفر زمینی به گرجستان قرار داده است:

  1. راحتی بیشتر همسفران نسبت به سایر وسایل نقلیه جاده‌ای.
  2. وجود یخچال و آب‌سردکن در داخل اتوبوس.
  3. وجود  صندوق بار بزرگ.
  4. وجود مانیتور یا تلوزیون در اتوبوس برای تماشای فیلم و سرگرم شدن
اتوبوس Vip تور
تور زمینی با اتوبوس وی آی پی

شهرهای توریستی گرجستان

کشور گرجستان دارای شهرهای توریستی بسیاری است که هر ساله چندین میلیون توریست را پذیرایی می کند؛شهرهای اصلی که اکثر ایرانیها به آنجا سفر میکنند تفلیس در غالب تور تفلیس و باتومی در غالب تور باتومی میباشند ولی گرجستان شهرهای دیگری نیز دارد که دیدار از آنها بسیار متنوع و لذت بخش خواهد بود ، تعدادی از این شهرها عبارتند از:

تفلیس

تفلیس

باتومی

باتومی

کوتایسی

کوتایسی

زوگدیدی

زوگدیدی

سیغناغی

سیغناغی

بورجومی

بورجومی

پوتی

پوتی

سوخومی

سوخومی

روستاوی

روستاوی

تور گرجستان شهرهای توریستی

کوههای گرجستان

Georgia Mountains

کشور گرجستان در منطقه قفقاز  (ناحیه ای در بین قاره آسیا و اروپا و بین دریای خزر و دریای سیاه که رشته کوه های قفقاز در آن واقع شده اند) دارای کوه ها و کوهستان های فوق العاده جذاب و دیدنی است.

این کشور عمدتاً کوهستانی است و بیش از 80 درصد این کشور را همین کوهستان ها و تپه ها پوشانده است. قله های رشته کوه های قفقاز پوشیده از برف دائمی است و به همین دلیل این منطقه دارای یخچال های طبیعی و بسیار زیباست.

در این منطقه آبشارهای یخی و طولانی که از همین یخچال ها سرچشمه می گیرند با ارتفاع بسیار طولانی به دره های عمیقی می رسند که رودها و نهرهای زیادی را تغذیه می کنند.در پرتگاه های نوک تیز این منطقه که جدیداً با جنگل های غیرقابل نفوذی پوشیده شده است مرکز صنعتی گرجستان یعنی شهر “تقوارچلی” قرار دارد.

تویبری

تویبری (طول آن ده کیلومتر است)

لکزیری

لکزیری (طول آن 13.5 کیلومتر است)

تسانری

تسانری (طول آن دوازده کیلومتر است)

کوه قفقاز

رشته کوه قفقاز (کشیده شده از غرب به شرق در منطقه اوراسیا)

سورامی

رشته کوه سورامی (واقع در استان شیدا کارتلی گرجستان)

تریالتی

رشته کوه تریالتی (واقع در جنوب دامنه های پلکانی کولخیس)

کوه متس ایشخاناسار

کوه متس ایشخاناسار با ارتفاع 3552 متر واقع در فلات قره باغ

متسخی

رشته کوه متسخی

شخارا

کوه شخارا (بلندترین قله کشور گرجستان)

قازبگی

کوه قازبگی (واقع در شمال شرق گرجستان و نزدیک به مرز روسیه)

دره های گرجستان

گرجستان با وجود کوهستانی بودن و رشته کوه های متعدد دارای دره هایی عمیق و طولانی است که با وجود پوشش جنگلی و کوهستانی منطقه ای بسیار زیبا و البته دلهره آوری را پدید آورده است که در ادامه به تعدادی از این دره های مهم اشاره خواهیم داشت:

دره پسو (واقع در رشته کوه های قفقاز غربی) یکی از نمونه های این دره ها میباشد.

دره های کوههای گرجستان

چشمه های آب معدنی و آب گرم گرجستان

Mineral Water

چشمه های آب معدنی و آب گرم در همه جای دنیا یکی از بهترین و لذت بخش ترین مکان های تفریحی است که در مسافرت ها علاوه بر تفریح، سلامتی را نیز برای مسافرین به ارمغان می آورد.

گرجستان نیز به دلیل قرار گیری در منطقه رشته کوه های آتشفشانی متعدد و طی سال ها و وجود زلزله های طبیعی در این منطقه دارای آب های معدنی و چشمه های آب گرم معروف و مهمی شده است که یکی از موارد گردشگری در تور گرجستان زمینی آژانس فاراگشت کوروش کبیر می باشد.

  • آب حیات (نمونه ای از چشمه های آب گرم و رادیواکتیویته)
  • چشمه های معدنی قلیایی – کربنیک آسایشگاهی (واقع در شهر برجومی گرجستان)
  • آب معدنی منجی
  • چشمه قلیایی- نمکی سایرمه (واقع در جاوا گرجستان)
  • چشمه قلیایی – نمکی لوگلا (واقع در جاوا گرجستان)
  • چشمه قلیایی – نمکی زواره (واقع در جاوا گرجستان)
  • چشمه قلیایی – گوگردی تفلیس
چشمه های معدنی گرجستان

رقص گرجی

Georgian Dance

یکی از مزیت های تور زمینی گرجستان مشاهده فرهنگ، تاریخ و تمدن مردم گرجی در طول مسیر مسافرت است. بنا به تجریه در سفرهای قبل، و با توقف در هر شهر و منطقه گرجستان می توانیم شاهد برپایی جشن ها و رسوم مردم گرجستان باشیم.

یکی از این رسوم، رقص گرجی است که رقص فولکوریک گرجی می باشد و به انواع مختلفی تقسیم می شود:

– رقص کارتولی

– رقص جیرانی

– رقص خورومی

– رقص آچارولی

– رقص پارتسا

– رقص قازبگوری

– رقص خنجلوری

– رقص خوسورولی

– رقص متیولوری

– رقص خونگا

– رقص سیمدی

– رقص کینتوری

– رقص ساماسا

– رقص دولوری

– رقص سوانوری

مطمئنیم یکی از جذابیت های تور زمینی گرجستان ، همین آشنایی با قومیت های گرجی است.

رقص گرجی در تور گرجستان
رقص گرجستانی در تور گرجستان

جاواختی گرجستان

Javakheti Georgia

یکی از مناطق باستانی کشور گرجستان و در کنار رودخانه “آخالکالاکیس تسقالی” و در مرکز تقاطع شاهراه های اصلی قرار گرفته است. فعالیت اصلی مردم این منطقه در صنعت کشاورزی تولید سیب زمینی و همچنین دامداری می باشد.

 

جاواختی گرجستان

تور گرجستان زمینی شهر تفلیس

City OF Tblisi

پایتخت گرجستان همواره به عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز مشهور بوده است . از وسط شهر تفلیس رود بزرگ متکواری رد می شود که در کنار مجسمه های بزرگ در سطح شهر، زیبایی این شهر را دو چندان کرده است.

همچنین در شهر تفلیس دریاچه های مصنوعی بسیار زیادی ساخته شده است که یکی از این دریاچه ها آنقدر بزرگ است که در مردم گرجستان آن را دریا می نامند در کنار آن این شهر پر از جاهای دیدنی تاریخی و باستانی نیز میباشد که برای علاقمندان این سبک از دیدنی ها بسیار جذاب خواهد بود و برای جوانان شهر پر از تفریحات ، پارک آبی و  مراکز خرید با برندهای معتبر دنیا به چشم میخورد وجود دارد ، در تور گرجستان زمینی حتماً باید از این شهر و جاذبه های آن دیدن کنید. آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

تور تفلیس گرجستان

شهر سنگی اوپلیستیخه

City of Uplistsikhe

شهر سنگی اوپلیستیخه گرجستان معروف به معبد خدایان و بزرگترین شهر سنگی دنیا است ، این شهر  مابین دو شهر تفلیس و باتومی قرار گرفته است.

آثار تاریخی بسیار زیادی در این منطقه جمع شده است که از جمله آنها: قدیمی ترین سد، داروخانه، بازار، آمفی تئاتر، کلیسای قدیمی سن جورجی، معابد، زندان ها، سیاه چال ها، کارگاه های شراب سازی و صدها آثار دیگر را می توان نام برد.

شهر سنگی اپلیستیخه
تونل درختی و تور زمینی گرجستان

tree tunnel and grount georgia tour

این تونل درختی زیبا در شهر ساوانا گرجستان قرار دارد؛ طول این مسیر 20 کیلومتر است که با درختان زنده بلوط و درختچه های اسپانیایی پوشیده شده است. در طول این مسیر می توانید از راهنمایی تور لیدر استفاده نمایید و به قبرستان نزدیک این تونل و خرابه های Tabby نیز سر بزنید.

تونل درختی گرجستان

پارک ملی توشتی

tusheti national park georgia

در شمال غربی استان کاختی و در همسایگی جمهوری داغستان و چچن، پارک ملی توشتی قرار دارد که در دل خود تاریخی به وسعت بسیار طولانی را جای داده است. نمونه هایی از این تاریخ بزرگ، وجود روستاهای قرون وسطایی است.

پارک ملی توشتی

روستاهای توشتی

همانطور که عرض کردیم پارک ملی توشتی دارای روستاهای جذابی است که ادامه مطلب میتوانید مشاهده کنید:

روستای اومالو

روستای اومالو (Omalo): در این روستا قله ای با هفت برج سنگی وجود دارد.

روستای دارتلو

روستای دارتلو (dartlo):

در این روستا مکانی با فضای باز وجود دارد که در زمان قرون وسطی از آن به عنوان دادگاه استفاده می کردند؛ 12 صندلی سنگی برای هیئت منصفه و دو صفحه سنگی برای زانو زدن متهم و احتمالاً وکیلش؛ در قسمتی نیز سنگی وجود دارد که محکوم و وکیل او باید تاری از سیبیل خود را روی آن قرار می دادند که جز حقیقت، سخنی نگویند، ریاست جلسه دادگاهی هم بر عهده یک زن بوده است.

 

روستای دارتلو

روستای شناکو (shenako):

این روستا دارای خانه هایی قدیمی و ساخته شده از سنگ و چوب است که گردشگران تور گرجستان اگر به این روستا سفر کنند می توانند در آنها اقامت کنند.

 

 

روستای دیکلو

روستای دیکلو در همسایگی روستای شناکو قرار دارد طبق یک سنت قدیمی در این روستا عبادتگاهی وجود دارد که در آن زمان زنان اجازه ورود به آن را نداشته اند.

 

 

 

روستای پارسما

روستای پارسما دارای خانه هایی به صورت مستطیل است و معماری ناب آن طوری است که این حس را به گردشگر می دهد که زمان در این منطقه متوقف شده است.

 

 

 

 

روستای ورخوانی

این روستا مشرف به دره زیبای Tsova است و رودخانه هایی بسیار زیبا دارد، که می توانید با اقامت شبانه در این روستا از غذاهای سنتی این منطقه استفاده نمایید و یا به دامداری و ماهیگیری مشغول شوید و از این طبیعت بکر لذت ببرید.

 

 

 

 

 

روستای توشتی
شهر باتومی و تور گرجستان زمینی

City Of Batumi

یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای گرجستان است. دارای استراحتگاههای لوکس در کنار دریا، مجسمه های بزرگ در سطح منطقه، ساختمان و برج های باند و رنگارنگ، درختان نخل، فواره های رنگارنگ، دلفیناریوم، باغ گیاه شناسی، بنای یادبود علی و نینو (مجسمه عشق)، میدان اروپا در باتومی، تله کابین، میدان پیازا، برج آلفابتیک، پارک 6 می، ساعت نجومی و سرآمد آنها سواحل بسیار زیبا و شگفت انگیز.

در فصول گرما شنا و تفریحات دریایی یکی از جذابیتهای این منطقه است و با سفر به آنجا با تور باتومی یکی از سفرهای لذت بخش زندگیتان را تجربه خواهید کرد.

شهر باتومی گرجستان

ساحل آناکلیا در تور زمینی گرجستان

Anaklia Beach Georgia

این ساحل در شمالی ترین منطقه ساحلی گرجستان و به واسطه برگزاری طولانی ترین فستیوال موسیقی دنیا یکی از مشهورترین ساحل های دنیا می باشد. فستیوال موسیقی الکترونیک Georgian Electronic Music (GEM) هر ساله از اواسط ماه جولای تا اواسط ما آگوست به مدت 32 شبانه روز برگزار می شود که گردشگران زیادی را به این ساحل بسیار زیبا می کشاند.

ساحل آناکلیا گرجستان

غار واردزیا

Vardzia Cave Georgia

این مجموعه در جنوب گرجستان میباشد و مربوط به قرن دوازدهم که توسط ملکه تامار به منظور حفاظت از خود در حمله مغول ها ساخته شده است و اکنون به یکی از مکانهای دیدنی گرجستان تبدیل شده است.

 

غار واردزیا گرجستان

قلعه ناریکالا

Narikala Fortress Tbilisi Georgia Tour

قلب و روح تفلیس در مرکز شهر تفلیس دارای دو بخش محصور باغ گیاهشناسی تفلیس و حمام های گوگردی. هزینه بازدید از این قلعه رایگان است و زمان بازدید 24 ساعته می باشد.

 

قلعه ناریکالا گرجستان

حمام های گوگردی تفلیس

Sulfur Bath Georgia

سفر به گرجستان می تواند به همراه درمان برخی بیماری های پوستی و استخوانی نیز باشد، از همین رو توریست ها می توانند از این حمام های گوگردی و طبیعی استفاده نمایند. اغلب این حمام ها در خیابان آبانو به معنی حمام قرار دارند و به صورت گنبدی شکل در کنار هم قرار گرفته اند.

از قدیمی ترین و معروف ترین این حمام ها، حمام ارکل، حمام شرلی می باشند. هزینه استفاده از این حمام ها بین 50 تا 100 هزار تومان است در سال 1397 میباشد.

 

حمام گوگرد گرجستان

کلیسای متخی

Metekkhi Monastery Georgia

در قرن دوازدهم در شهر تفلیس و بر روی صخره ای در کنار رود کر ساخته شد و در مقابل آن شمایل شاه واختانگ سازنده شهر تفلیس به چشم می خورد و یکی از جالب ترین کلیساهای ساخته شده در گرجستان میباشد که دیدار از آن را به شما پیشنهاد میدهیم.

کلیسای متخی گرجستان

سایر دیدنیهای گرجستان

The Other Attractions Of Georgia

کشور گرجستان به دلیل قدمتی که دارد، دارای مکان های تاریخی و تفریحی بسیاری است و می توان آنها را در یک کتاب گردآوری کرد. نمونه های دیگر این مکان ها: کلیسای سیونی، بازار درای بریج، کلیسا آنچیسخاتی، مسجد جامع تفلیس، پانتئون متاتسمیندا (آرامگاه بسیاری از سرشناسان گرجی)، اپرا دولتی تفلیس، بافت تاریخی شهر تفلیس، سواحل و شهرهای توریست پذیر باتومی و… می باشند که بسیاری از آنها را همراه شما در سفر زمینی به گرجستان خواهیم دید.

تور گرجستان آژانس فارا گشت کوروش کبیر

رودها و دریاچه های گرجستان

Rivers and Lakes In Georgia

گرجستان دارای رودهای متعدد و مشترک با همسایگان است که از بین رشته کوه های قفقاز عبور کرده و به دریای خزر یا دریای سیاه می رسند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد:

  • دریای سیاه (دریایی در منطقه اوراسیا و منشعب از دریای مدیترانه)
  • رود گالیدزگا (جدا کننده بین رشته کوه های آهکی منطقه قفقاز)
  • رود متکواری (رودی که از شرق ترکیه سرچشمه می گیرد و از آذربایجان و گرجستان عبور کرده و با پیوند به رود ارس به دریای خزر می ریزند)
  • رود اینگوری (حدود 170 یخچال در این حوزه این رود وجود دارد)
  • رود ریونی (واقع در غرب گرجستان که به دریای سیاه می ریزد)
  • رود تِرِک (واقع در قفقاز شمالی که به دریای خزر می ریزد)
  • دریاچه بازالتی (واقع در گرجستان شرقی)
  • دریاچه لیسی (واقع در شهر تفلیس)
  • همچنین دریاچه مصنوعی های زیادی در کشور گرجستان ساخته شده اند که یکی از مراکز مهم تفریحی مسافران تور گرجستان زمینی می باشد.
رودهای گرجستان

مراکز خرید گرجستان

Georgia Shopping Center

مگر می‌شود به گرجستان سفر کرد و از مراکز خرید آن دیدن نکرد؟ ما در تور گرجستان زمینی برای مسافرین این مورد را نیز لحاظ کرده‌ایم و به همین خاطر در این مقاله به معرفی تعدادی از این مراکز می‌پردازیم:

مراکز خرید گرجستان

اگر مشتاق هستی یک مسافرت فوق العاده بیاد ماندنی به گرجستان داشته باشی و لذت بردی از خوندن تمام جاهای دیدنی که برات شرح دادیم و میخواهی از نزدیک همه اونها رو تجربه کنی و ببینی ، با آژانس ما برای سفر زمینی به گرجستان تماس بگیر.

پاسخگویی به همه شما عزیزان یکی از وظایف مورد علاقهٔ ماست ، پس برای دریافت اطلاعات بیشتر و زمان و مسیر حرکت تور گرجستان می‌توانید با شماره تلفن 02188909296 تماس حاصل فرمایید و یا به لینکهای پایین این نوشته مراجعه نمایید.

و همچنین میتوانید به آدرس آژانس واقع در میدان ولی عصر ، ابتدای کریمخان ، جنب بانک رفاه ، ساختمان کیمیا ، واحد 33 مراجعه نمایید و کلیه سوالاتتان را از کارشناسان ما بپرسید.

وقتی با آژانس هواپیمایی فارا گشت کوروش کبیر تماس میگیرید همکاران ما به تمامیه سوالات شما درباره قیمت تور گرجستان با اتوبوس ، مدت زمان سفر ، امکانات و درجه هتل های پکیج تور گرجستان ، خدمات گشت ها و بهترین راهکارها پاسخ میدهند پس خیالتان راحت باشد از این انتخاب سفر.

یه خبر خوب دیگه: شما ، هم میتوانید از خدمات نقدی ما استفاده کنید هم از خدمات تور قسطی گرجستان که در صفحه تور اقساطی گرجستان زمینی شرایط آن را برای شما کامل توضیح داده ایم.

هماهنگ کردن لذت دیدار از کشور فوق العاده دیدنی گرجستان را به ما بسپارید ، برای دیدن قیمت سفر زمینی به گرجستان در قسمت “لینکهای مفید” زیر روی کلمه تور گرجستان کلیک یا تاچ کنید کنید.

تور گرجستان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا