سفر از تهران به مشهد شما را به جایی می برد که معروف است به شهر طلایی. شهر مقدس مشهد همیشه در قلب مردم بوده است و اکثریت مردم ایران آرزوی رفتن به مشهد و زیارت امام رضا (ع) را دارند. همانطور که شاهد هستیم هر ساله در مناسبت های مختلفی مانند نوروز، اعیاد مذهبی، شهادت ها و… خیل عظیم زائران به سمت حرم رضوی به حرکت در می آید. یکی از مکان هایی که سفرهای زیادی از آن مبدا به شهر مشهد می شود، پایتخت ایران یعنی تهران است. در این مقاله اطلاعاتی درباره این سفر به شما خواهیم داد.

با توجه به درخواست ها و نیاز مسافرین به این برنامه آشنایی سفر، بر آن شدیم مشخصات تور مشهد از تهران را برای شما آماده کنیم. امّا بهتر است قبل از مشاهده مشخصات سفر مشهد، با خود شهر و مکان های تفریحی و موارد لازم آشنا شویی. پس تا آخر این صفحه همراه ما باش.

تور مشهد ارزان از تهران
قیمت تور مشهد از تهران

اطلاعات لازم برای سفر از تهران به مشهد

تهران و مشهد

شهر تهران پایتخت کنونی ایران است، شهری که به بزرگترین و پر تراکم ترین شهر ایران معروف است و اتفاقات زیادی در طول شبانه روز در آن می افتد. تهران با جمعیت بسیاری که دارد و به دلیل مرکزیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران هر ساله تعداد مهاجران زیادی را از شهرستان های دیگر در خود جای می دهد.

این شهر یک شهر شلوغ و پرهیاهو است اما هنوز هم در دل مردمان آن محبت و علاقه به ائمه علیهم السلام و همچنین عرق ملی و افتخار به تاریخ کهن ایران وجود دارد. شهر تهران دارای زیارتگاه های بسیاری است اما هنوز هم سه مکان زیارتی مورد علاقه شدید مردم این شهر است و تعداد مسافرت های هوایی و زمینی بسیاری به این مکان ها انجام می شود.

تور مشهد از تهران

سفر به مشهد از شهر تهران

یکی از این مکان ها، شهر کربلا می باشد که در تور کربلا با آن آشنا می شوی. دیگری شهر نجف و سومین شهر، شهر مقدس مشهد می باشد که در تور مشهد با آن آشنا می شوی. تمام ایرانیان به وجود آن که امام رضا (ع) آن شهر را متبرک کرده اند، افتخار می کنند. شهر تهران دارای تاریخ کهنی است و پادشاهان بسیاری را به خود دیده است. این بار مبدأ حرکت به سمت مشهد است و در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی درباره این سفر به شما بدهیم.

در مقابل شهر مقصد، شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی می باشد که دومین شهر پهناور ایران است و لقب پایتخت فرهنگی اسلام را یدک می کشد. این شهر آرامگاه امام هشتم شیعیان را در خود دارد و به دلیل وجود آن بزرگوار از اهمیت ویژه ای برای ایران و ایرانیان برخوردار است.

شما می توانی خودت با وسیله شخصی عازم این سفر شوی و از خدمات رزرو هتل در مشهد فارا گشت استفاده کنی. بهترین هتل یا هتل آپارتمان را که مطابق با سلیقه و بودجه در نظر گرفته ات میباشد را با تخفیف ویژه رزرو کنی.

اما پیشنهاد بهتری داریم. آژانس مسافرتی و هواپیمایی فاراگشت کوروش کبیر با تجربه‌ی بسیاری که در زمینه اجرای تورهای داخلی با بالاترین درصد رضایت مسافرین را دارد؛ سفر از تهران به سمت مشهد را راه اندازی کرده است تا همه مشتاقان زیارت امام رضا با آرامش کامل، به زیارت و لذت معنوی آن برسند و کلیه کارهای رزرو بلیط و هتل را به کارشناسان این آژانس بسپارند. و از آن طرف برای مسافرینی که قصد تفریح و سیاحت و گشت و گذار در مشهد را دارند نیز برنامه های متنوع گشت را اجرا می کند تا شما با خیال راحت فقط به تفریح و لذت فکر کنی.

حمل و نقل عمومی مشهد

در شهر مشهد حمل و نقل عمومی با بهترین کیفیت و سرعت اعم از تاکسی مشهد ، اتوبوس و مترو مشهد (نقشه مترو را می توانی مشاهده کنی) وجود دارد که مسافرین عزیز در صورتیکه نیاز به رفت و آمد در شهر مشهد داشتند علاوه بر وسایل حمل و نقل برنامه تور و هتل می ‌توانند از آنها نیز استفاده نمایند.

کرایه در مشهد تقریبا قیمت مناسبی دارد و می توانی راحت در شهر تردد نمایی. فقط قبل از استفاده از تاکسی حتما چونه بزن و قیمت را طی کنی. البته رفت و آمد در مشهد کاملا مطابق با سلیقه شما می باشد که قصد عزیمت به کجا داری. تردد به سمت حرم امام رضا برای زیارت داری و یا خرید در مراکز خرید مشهد و یا اینکه دیدار از جاهای دیدنی مشهد را می خواهی تجربه کنی.

تور مشهد تهران

روشهای مختلف سفر به مشهد

تورهای متفاوتی برای شهر مشهد توسط آژانس های مسافرتی برپا می شوند که به سه روش جداگانه: با هواپیما، قطار و با اتوبوس انجام می گیرد و در کنار آنها، مسافرینی که وسایل شخصی خود به این سفر می روند را نیز می شود به لیست اضافه کرد.

سفر از تهران با هواپیما

در این حالت از سفر معمولا از پرواز چارتر مشهد استفاده می شود که معمولا پرواز ها بویینگ هستند و قیمت مناسب و بصرفه تری دارند برای شما. طول سفر حدود یک ساعت و پانزده دقیقه می باشد که باعث می شود سفر بسیار راحتی داشته باشی.

سفر از تهران با قطار

اکثر تورهای زمینی با قطار انجام می گیرد یعنی تور مشهد با قطار برای شما رزرو می شود. طول سفر بستگی به نوع قطار دارد مثلا قطارهای تند روی 6 الی 7 ساعته و یا قطارهای نرمال 12 ساعته که از نظر قیمت ارزان تر از هوایی می باشند ولی زمان بیشتری در راه خواهی بود.

سفر از تهران با اتوبوس

نوع دیگری از تور زمینی وجود دارد که با اتوبوس vip انجام میشود که در این حالت از نظر قیمت بسیار ارزان تر از تورهای نام برده می باشند. ولی طی مسیر با اتوبوس کمی سختی راه را، همراه خواهد داشت و کمی طولانی تر از قطار می باشد.

سفر به شهر طلایی مشهد فرصتی هست که بری زیارت امام رضا. یادگاری از 14 معصوم که به لطف خدای بی نهایت مهربون تو همین مشهد خودمون جای گرفته. اگه دلت تنگ شده براش از این فرصت استفاده کن. فارا گشت برایت راحتترین شرایط رو در تور سفر به مشهد فراهم می کند که با خیال راحت بری و دلت رو پر کنی از رنگ طلایی حرمش.

جاهای دیدنی مشهد

یکی از مهمترین موارد در سفر از تهران به مشهد، بازدید از مکان های گردشگری شهر مقدس مشهد می باشد. سرآمد آنها حرم مطهر رضوی می باشد که هر ساله میزبان زائران بسیاری از تهران و دیگر مناطق است.

شهر مشهد به علت قدمتی که دارد، دارای مکان های زیارتی، تاریخی و تفریحی بسیاری است. همچنین آب و هوای متنوع این شهر در نقاط مختلف آن، مکان های ییلاقی بسیاری را بوجود آورده است که مورد پسند تمام گردشگران قرار می گیرد.

علاوه بر حرم امام رضا (ع)، آرامگاه های زیادی از جمله آرامگاه فردوسی، آرامگاه اباصلت، آرامگاه خواجه ربیع و… وجود دارند که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نمایند. شهر مقدس مشهد علاوه بر اماکن مذهبی و تاریخی، دارای اماکن متعدد تفریحی مانند: بازار رضا مشهد، طرقبه، شاندیز، پارک ملت، پارک کوهسنگی، باغ گیاه شناسی و… نیز می باشد.

هر عنوانی که برای شما جذاب است روی آن کلیک یا تاچ کن و یا با ما تماس بگیر.

حرم امام رضا
دیدنیهای مشهد
جاذبه های مشهد

راههای ارتباطی تهران به مشهد

داشتن اطلاعات کافی درباره مسیر مبدأ و مقصد مسافرت قبل از رزرو این سفر یکی از مهمترین مواردی است که مسافران باید درباره آن تحقیق نمایند. ما این اطلاعات را برای شما تهیه کرده ایم:

شهر تهران در قسمت شمالی ایران و در جنوب کوهپایه های البرز قرار دارد و شهر مشهد در شمال شرقی ایران واقع شده است.

فاصله این دو شهر با یکدیگر برابر 910.1 کیلومتر می باشد و 10 ساعت و 4 دقیقه با یکدیگر فاصله زمانی دارند. در حال حاضر آزاد راهی با نام حرم تا حرم در حال احداث است که فاصله این دو شهر را کمتر خواهد کرد. جابه‌جایی بین این دو شهر از طریق هوایی و زمینی انجام می پذیرد و گردشگران می توانند با هواپیما، قطار، اتوبوس و اتومبیل شخصی به شهرها سفر کنند.

در سفر هوایی از تهران، سفر خود را از فرودگاه مهرآباد آغاز کرده و در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد به پایان می رسانی. اما در سفر زمینی از تهران اگر از قطار استفاده میکنی به راه آهن تهران واقع در میدان راه آهن مراجعه میکنی و با قطاری که برای شما رزرو شده است به راه آهن مشهد میرسی، همین منوال را اگر از اتوبوس استفاده کنی خواهی داشت، یعنی از ترمینال مربوط به بلیطی که برایت رزرو شده، برای مثال ترمینال جنوب، حرکت کرده و به ترمینال اصلی مشهد میرسی. 

اما اگر با وسیله شخصی خود بخواهی به این سفر بروی، از مسیرهای متفاوتی می توانی استفاده کنی:

در مسیر اول از تهران به مشهد از شهرهای: تهران (بزرگراه امام رضا) – ایوانکی – گرمسار – سمنان – دامغان – شاهرود – میامی – داورزن – سبزوار – ملک آباد و مشهد گذر خواهی کرد. برای سفر از تهران، این مسیر به جاده سمنان معروف است.

یکی از مزایای جاده سمنان، مسافت کمتر آن تا مشهد می باشد و یکی از معایب این جاده، کویری بودن آن است که ممکن است کمی خسته کننده باشد. البته در طول مسیر زیبایی های فراوانی وجود دارد. اما باید به کویر و آفتاب علاقه داشته باشی تا این جاده برای شما خسته کننده نشود.

در مسیر دوم از تهران به مشهد از شهرهای: تهران – رودهن – آبعلی – پلور – گزنک – آمل – بابل – قائم شهر – ساری – سورک – نکا – رستمکلاه – بهشهر – گلوگاه – بندر گز – کردکوی – گرگان – فاضل آباد – علی آباد – خانبین – دلند – آزادشهر – مینودشت – کالیگش – تنگراه – چمن بید – آشخانه – بجنورد – شیروان – فاروج – قوچان – چناران و مشهد گذر خواهی کرد. برای سفر از تهران، این مسیر به جاده شمال معروف است. یکی از مهمترین مزایای این مسیر سرسبزی و آب و هوای مناسب و هم مسیری با دریاست و یکی از معایب آن اضافه شدن 5 ساعت به طول مسیر رسیدن به مشهد می باشد. برای درک بهتر مسیر، شما میتوانی نقشه مشهد را نیز قبل از سفر مشاهده کنی.

بسته به برنامه ریزی سفر و بنا بر سلیقه شما،  توسط آژانس مسافرتی فارا گشت یکی از مسیرهای بالا انتخاب می شود.

مسیر تور مشهد از تهران
آزاد راه تهران مشهد

نقشه شهر مشهد در گوگل مپ

اطلاعات جاهای دیدنی فارا گشت کوروش

جاده تهران به مشهد یکی از جاذبه های دیدنی این سفر است. در کنار آن مشهد جاهای دیدنی فوق العاده زیبای زیادی دارد که با دیدن اونها لذت هر نوع سفری دو چندان می شود. اگر می خواهی بدونی که این شهر چه جاذبه های دیگه ای داره، صفحه وبلاگ تخصصی مشهد رو که برات آماده کردیم می تونی ببینی. مطمئنا خوشت میاد:

اگر مشتاق هستی یه مسافرت فوق العاده بیاد ماندنی به مشهد داشته باشی و لذت بردی از خوندن اطلاعات فوق العاده سفر مشهد که برات شرح دادیم و می خواهی از نزدیک دیدنش رو تجربه کنی، صفحه تور مشهد فارا گشت رو حتما ببین. ( برای انتخاب یه سفر فراموش نشدنی کمکت می کنه. )

اطلاعات کامل تورها فارا گشت کوروش کبیر
اطلاعات کامل هتل ها فارا گشت

تصمیم گرفتی بری به مشهد و جذابیت های این شهر رو ببینی؟ مطمئنا یکی از دغدغه هات انتخاب محل اقامتی خواهد بود که قرار است شب را در آنجا استراحت کنی، این محل اقامت باید از نظر تمیزی، امکانات و قیمت مناسب سلیقه شما باشه. سلیقه شما چیه؟ صفحه رزور هتل در مشهد کاملترین اطلاعات رو درباره هتل ها به شما میده تا بهترین انتخاب محل اقامت رو داشته باشی:

وقتی با آژانس مسافرتی و گردشگری فارا گشت تماس می گیری همکاران ما به تمامیه سوالات شما درباره سفر از تهران به مشهد، مدت زمان سفر به مشهد، امکانات و درجه هتل های پکیج تور مشهد ارزان عادی یا تور مشهد نوروز و خدمات گشت ها و بهترین راهکارها پاسخ می دهند پس خیالت راحت باشد.

پاسخگویی به همه شما عزیزان یکی از وظایف مورد علاقهٔ ماست. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر و زمان و شرایط رزرو تور می‌توانی با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایی.

02186037414
09208008108
تور مشهد آژانس هواپیمایی فارا گشت کوروش کبیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا