یکی از سوال هایی که مسافران زیاد از ما می پرسند این است که: چرا تورهای هند زود پر می شوند؟
خوب جواب این سوال بر می گرده به جذابیت ها و امکانات و خاص بودن کشور هند از نظر توریست های کل کشورهای دنیا. هر کدام بخشی از شگفتی های کشور هند را هدف سفر به هندوستان خودشون قرار دادند و در بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ ها می توانی خاطرات شیرین و متفاوتی را که درج کردند ببینی و بخوانی.
ما بخشی از این خاطرات و اطلاعات رو در این صفحه برایت، توسط تیم تحقیقاتی فارا گشت گردآوری کردیم تا با خواندن اون شاید بتوانی به پاسخ سوال، چرا تورهای هند زود پر می شوند برسی.
تور هند | رقص و شادی
هندوستان کشور همزیستی ادیان. کشور عجایب باور نکردنی. کشور انسان های باور نکردنی.

حتماً شما فیلم های هندی را دیده ای، برخی صحنه ها دیدنی بوده  ولی غیر قابل باور است. اما به قول یکی از دوستان هندی: این ها برای شما عجیبه ولی برای ما خاطره است.

اوایل باور نمی کردم و این حرف را شوخی می پنداشتم اما با یکم تحقیق یواش یواش دارم باور می کنم. الان چند تا از نمونه های کوچک و اثبات شده رو برات می گم تا شما هم مثل من به شک بیفتی و نظرت نسبت به تور هند فارا گشت متفاوت تر شود.

واقعا چرا تورهای هند زود پر می شوند؟

شاید باور نکنی ولی:

شاید باور نکنی ولی: در برخی ایالت های هندوستان بابت بلند کردن و پرورش سیبیل به پلیس هندوستان اضافه کاری تعلق می گیرد. هر چه سیبیل بلند تر باشد پایه حقوق و تا حدودی درجه بالاتر می رود.

پلیس هند
پلیس هند

شاید باور نکنی ولی: در هندوستان هرگاه دختری با دندان و یا صورتی معیوب به دنیا آید، اعتقاد بسیاری از مردم بر این است که ارواح آنها را تسخیر کرده اند. برای رهایی آن دختر و خانواده اش از این موجودات، او را مجبور به ازدواج با حیواناتی همچون سگ و یا بز می کنند!

شاید باور نکنی ولی : فردی در هندوستان هست که 75 سال است که لب به آب نزده است. البته تعداد این افراد که اینگونه اند کم نیست در این کشور.

مرتاض هندی
مرتاض هندی

شاید باور نکنی ولی : افرادی به اسم مرتاض در هند زندگی می کنند که کارهای عجیب الخلقه ای درست جلوی رویت انجام می دهند که باورت نمی شود اینها انسان معمولی هستند.

شاید باور نکنی ولی: زنان خانه‌دار هندی ۱۱ درصد از کل طلای جهان را در اختیار دارند. این میزان طلا بیش از مجموع ذخایر طلای سوئیس، ایالات متحده امریکا، آلمان و صندوق بین ‌المللی پول است.

طلای بانوان هندی
طلای بانوان هندی

شاید باور نکنی ولی : میزان شادی و رقص و آواز در هندوستان چندین برابر کشورهای دیگر دنیا است و هر روز چندین فیلم و تراک موسیقی جذاب ساخته می شود.

رقص و شادی
رقص و شادی

شاید باور نکنی ولی :هندوستان جزو ده کشور اول پیشرفته در تکنولوژی و بخصوص برنامه های کامپیوتری می باشند. بطوریکه سالیانه چند صد نفر متخصص به نقاط مختلف دنیا برای تحصیلات برتر و یا اداره شرکتها و یا برای شرکت در پروژه های مختلف اعزام می کند.

تکنولوژی پیشرفته هند
تکنولوژی پیشرفته هند

شاید باور نکنی ولی :در هندوستان از فلفل قرمز بعنوان اسلحه استفاده می کنند و این یک سنت است که از زمان های خیلی دور بجای مانده است.

تازه اینها گوشه ای کوچک از عجایبی بود که خیلی عادی می باشد و همه در هندوستان آنها را می دانند و با آن زندگی می کنند. جالب اینجاست که بیش از چهارده هزار مورد غیر عادی در سال 2010 در هندوستان به ثبت رسیده است و هر سال به آن اضافه می شود.

اینها را در کنار شایعات و مواردی که دهان به دهان می چرخد بگذار تا ببینی فیلم های هندی چیزی خارج از عرف هندوستان نیست. براستی برای آنها فیلمهای بالیوود تجدید خاطره است و شاید بخشی از دلایل اینکه چرا  تورهای هند زود پر می شوند.

رزرو تور هند

خوراکیهای لذیذ هندی

از این حرفای خسته کننده بیاییم دور شویم بریم سر وقت بحث شیرین خوراکیها….

آشپزی هندی یک سبک بزرگ در نوع آشپزی بین المللی است و در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد. در هر شهر و روستایش فرهنگ خاصی حاکم است و به طبع غذاهای مختلفی هم سرو می شود. اما بعضی از غذاهای هندی آن قدر خوش طعم و ویژه هستند که در هر نقطه ای از دنیا به عنوان غذای هندی شناخته می شوند.

غذاهای هندی
غذاهای هندی

شاید هر فرد عادی ایرانی در طول عمرش به طور میانگین یک یا دو بار به هند سفر کند. بنابراین فرصتی برای آزمون و خطا و کشف غذای مورد علاقه در هنگام سفر نیست و با این کار شاید زمانت را برای چشیدن خوراکی های ناب و معروف هندی از دست بدهی. ما در اینجا برخی از بهترین غذاهای هندی که پیشنهاد می شود حتما آن ها را تست کنی، معرفی خواهیم کرد تا کمی با طیف گسترده ی خوراک های هندی آشنا شوی.

اگر بخواهیم فرهنگ غذایی هند را در یک جمله خلاصه کنیم می توان گفت خوردن غذاهای هندی مانند شیرجه رفتن در دریای ادویجات است. شاید شنیده باشی که خوراکی های هندی بسیار تند هستند. اما حقیقت این است که فلفل تنها ادویه ای نیست که در این کشور زیاد استفاده می شود بلکه هندی ها دوستدار استفاده از همه نوع ادویه هستند.

علاوه بر طعم دهنده ها و ادویه ها از ترشیجات نیز زیاد در غذاهای هندی استفاده می شود. البته اغلب آن ها را به عنوان طعم دهنده ی خارج از غذا و یا در کنار غذا به کار می برند.

غذای هندی
غذای هندی

در غذاهای هندی استفاده از میخک، هل سیاه و سفید، بادیان، فلفل و برخی میوه ها مانند آلوچه امری عادی است. در این دیار هم مانند بسیاری از کشورهای آسیایی برنج و خوراکی های دریایی زیاد به کار می رود. اما اگر طرفدار این غذاها نیستی جای نگرانی نیست زیرا در هند همه نوع غذایی پیدا می شود.

علاوه بر مواد غذایی موجود در غذاهای هندی مردمان هند آداب خاصی هم در خوردنشان رعایت می کنند. آن ها اغلب روی زمین می نشینند و با دست غذا می خورند و همیشه سعی می کنند بیش از اندازه ی نیازشان نخورند. اگر کسی هم این کار را انجام داد آن را نشانه ی اسراف می دانند. استفاده از گوشت حیوانات بخصوص گوشت قرمز هم کاری پسندیده نیست و کمتر در خوراکی های اصیل هندی رد پایی از گوشت حیوانات می بینید.

گاهی دین هم در فرهنگ غذایی هندی ها دخیل می شود. زیرا بیشتر مرمان ساکن در هند پیرو دین هندو هستند و برای تزکیه ی نفس روزها را روزه می گیرند و شب ها غذای اصلی را میل می کنند به همین دلیل شام با آب و تاب بیشتری سرو می شود.

خوراکیهای لاکچری هند
خوراکیهای لاکچری هند

درست است که خوراکی های هندی در سطح جهان به طعم تند شناخته شده اند اما جالب است بدانی که در هر گوشه ای از این کشور طعم خاصی غالب است. مردمانش ذائقه ی متفاوتی دارند. حتی برخی از آن ها غذا را بسیار شیرین ترجیح می دهند. در هر صورت ما در این بخش تلاش کرده ایم غذاهایی که بیشتر در هند استفاده می شوند و به عنوان غذای هندی در دنیا معروف گشته اند را معرفی نماییم.

روغن جوش یا روگان جاش؛ یکی از غذاهای معروف هندی است که بیشتر در کشمیر طرفدار دارد. ماده ی اصلی این غذا گوشت بره است که با رازیانه، فلفل و زرد چوبه طعم دار می شود و طعم دلنشینی به خود می گیرد. برخی اعتقاد دارند که این غذا ریشه ای فارسی دارد.

روگان جاش هندی
روگان جاش هندی

غذای کره مرغ؛ یک خوراک تجملی به حساب می آید و در میهمانی ها و مراسمی که خوراک پر زرق و برق نیاز است به کار می رود. همانطور که از نام این غذا مشخص است مواد اصلی آن مرغ و کره می باشد. در این غذا آن قدر از کره ی آب شده و ادویجات استفاده می کنند که مرغ طعم اصلی خود را از دست می دهد.

مرغ کره ای هندی
مرغ کره ای هندی

 باپااولا ؛ اگر در جستجوی یک وعده غذای کاملا هندی هستی این غذا را از دست نده. ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی این خوراکی سیب زمینی است اما آن چنان طعم دار می شود که تقریبا ماهیت اصلی خود را از دست می دهد.

در باپا اولو بیشتر از سیب زمینی های محلی استفاده می کنند و آن را با انواع و اقسام موادی چون سرکه، سس خردل، کشک، رب نارگیل، نمک و آب آهک دار مزه دار می نمایند. بعضی ها برای این که باپا اولو را از سادگی خارج کنند به آن ماهی هم اضافه می کنند. اما این غذا را اگر از رستوران ها تهیه کنید اغلب بدون ماهی است.

اگر گوشت قرمز می پسندی حتما این غذا را هم دوست خواهی داشت. در بنجاری گوشت قرمز کاملا آبدار تهیه و سرو می شود و آن را با ماست طبخ می کنند. در این غذا طعم فلفل بسیار محسوس است و همین موضوع رنگ و بویی هندی به آن می بخشد. اگر طرفدار گوشت قرمز هستی این خوراک خوشمزه را در هند فراموش نکن.

کاکوری کباب هندی
کاکوری کباب هندی

اما نزدیک ترین غذا به ذائقه ما ،کاکوری کبابه یه غذائی شبیه کباب کوبیده خودمون و تخم مرغ وکره و ادویه که طعم فوق العاده ای به کباب کوبیده داده. البته داله کباب هم هست که شبیه چنجه خودمونه ولی در سس مخصوص خوابانده و کباب می کنند.

و اما از اونطرف نمی شه هند بری و نان مهاراجه رو تست نکنی. طعم نان کره ای و گوشت یه ترکیب فوق العاده و لذیذ رو برات می سازه که کیف کنی از خوردنش.

در خیابان ها که می روی دوتا غذا به وفور وجود دارد که چنتی و کتی رول که مردم هند به آن علاقه بسیاری دارند. اگه دوست داشتی و با فارا گشت سفر کردی در جیپور کنار کاخ بادها و بازار می توانی از چرخی ها و غذا فروشی های سیار آنجا کتی رول رو بخری و نوش جان کنی. خیلی خوش مزه و عالیه  اگه نخوری از دستت واقعاً رفته. البته سیر نمی شی ولی تا شام نگهت می داره تا به هتل برسی. سعی کنید نوشابه قوطی بخری و نوشابه های باز را استفاده نکنی. چون طعم آب استفاده شده در آن توی ذوق شما می زند.

چامپای گوشت هندی
چامپای گوشت هندی

البته نوشابه محلی دهلی بد نیست و خوش طعمه  ولی اگه دیدی همه دارن چامپای گوشت میخورن یکم احتیاط کن. این غذا بی نهایت تنده و طعم دارچین می ده. تازه سس تندم می زنن روش. گول نخوری. اگر چند نفری به گردش میروی، یه دونه بگیر، هر کدوم یه گاز بزن تا گرم شید. تو گرمای شرجی هندوستان واقعاً غذاهای این چنینی باعث می شه احساس بهتری داشته باشی. البته تو دهلی از فروشندگان خیابانی به هیچ وجه غذا نخر، چون به شدت بیرون روی می گیری. خودشون به این میکروب ها عادت دارن.

همانطور که در مراجع رسمی مثل ویکی آماده است، نوع ذائقه ها در این کشور ممکن است با کشور شما فرق کند ولی امتحان کردن همه غذاهای آنها ارزش دارد. ولی توصیه می کنم زیاده روی نکنی چون ما عادت نداریم و وقتی بر می گردیم تا یک هفته جوش و خارشو گر گرفتگی منتظر ماست. اونجا واسه توریستها ماست و خیار و یه نوع میوه محلی دارن که طعم خیار می ده و مزاجت رو متعادل تر می کنه ولی هیچی از سوزش غذا ها کم نمی کنه.

هند، سیاست، مذهب، اتحاد و صلح

پهناوری هند ۳٬۴۰۲٬۸۷۳ کیلومتر مربع (هفتم در جهان، ۲ برابر ایران) است. بیشتر سرزمین هند پست و هموار است و رشته کوه هیمالیا که در شمال کشور قرار دارد باعث شده است که رطوبت و ابرهای باران زا به شمال آسیا نفوذ نکند. در نتیجه هند کشوری پر باران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز است. و این موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده است این کشور بتواند جمعیت بسیاری را در خود جای دهد.

جمعیت هند در حال حاضر (یعنی سال 1398) ۱٬۲۱۰٬۱۹۳٬۴۲۲ نفر است که دومین کشور پر جمعیت دنیا پس از چین به شمار می آید. بندر بمبئی  با جمعیتی نزدیک به ۱۴ میلیون تن، پر جمعیت ترین شهر هند است.

هندوستان شگفت انگیز
هندوستان شگفت انگیز

تعدد ادیان در هند در تمام دنیا بی نظیر بوده، هیچ کشوری نمی تواند با هندوستان در پذیرش ادیان رقابت کند. تصور این همه دین و مذهب و پیروانش که در کنار هم زندگی می کنند که گاهی آموزه های آن ها با هم در تضادند و باعث مشکلات جدی می شود واقعا سخت است. ولی همیشه این صلح بوده که بین مردم حاکم بوده و بالاتر از هر دین و مذهبی قطعاً صلح کمک کننده به زندگی بهتر است.

هندیان تا حد خیلی زیادی به مذهب خودشان معتقدند و به دستورات آن عمل می کنند که این عمل در استانهای مختلف هند متفاوت است. ولی جالب اینجاست که همه مردم هند به یکپارچی و اتحاد کشورشان اعتقاد دارند و در اصلیات زندگی با هم متحد هستند و بشدت به نظام مردم سالاری کشورشان اعتقاد دارند. در جهت پیشرفت آن هر کس در حد توانش فعالیت می کند.

مذهب مردم هند
مذهب مردم هند

این کشور را از هر دید و هر نقطه ای که ببینی شگفت انگیز است. سیاست های داخلی و خارجی هندوستان به شدت متغیر بوده و جالب تر این است که با این همه فرود و صعود های متوالی به مرور به کشور موثر و مهمی تبدیل شده است. سیاست خارجی آن سیال بوده و به هیچ کشوری وابسته نشده و با هیچ کشوری به جز آمریکا دست دوستی نداده است.

سیاست های داخلی 20 سال اخیر هندوستان باعث شده استعدادهای بسیاری در این کشور شکوفا شده و بعد از آمریکا قطب نرم افزار و سیستمهای اتوماسیون و آی تی دنیا شود. به طوری که مایکروسافت غول نرم افزار دنیا طراحی ویندوز 8 و 10 خود را به هندی ها واگذار نماید. به زودی خبر ها و محصولات تکنولژیک بسیاری از این کشور در زندگیمان خواهیم دید. به هندوستان غول اقتصادی جدید دنیا  می گویند. و هر روز زیر ساخت های عظیم تری از آن ساخته و معرفی می شود.

سفر ارزان به هند

جشن ها و تعطیلات رسمی در هند

یکی دیگر از نکاتی که در هند جلب توجه می کند این است که تنها سه روز تعطیل رسمی وجود دارد:

روز جمهوری اوایل بهمن

روزاستقلال اواسط ماه آگوست

روزتولد گاندی اوایل اوکتبر.

جز این سه روز، هر یک از ایالتها تعطیلات رسمی مخصوص خود را هم دارند و با توجه به تنوع زیاد مذهبی و دینی، ایام مهم ادیان و مذاهب مختلف در این کشور تعطیات رسمی محسوب می شوند. معمولاً هر ایالت، روز تعطیل خاص خود را هم دارد.

در تعطیات رسمی، ادارات و مغازه ها تعطیل هستند. اما سیستمهای حمل و نقل به کار خود ادامه می دهند. اگر در زمان جشنواره ها و یا تعطیلات رسمی قصد سفر به هند را داری، بهتر است از قبل، بلیت و هتل خود را رزرو کنی.

تعطیلات رسمی در هند
تعطیلات رسمی در هند

تقویم هند، هم بر اساس تقویم میلادی است و هم برخی مناسبت ها را بر اساس قمری دارد. به همین خاطر است که تعیین زمان دقیق هیچ یک از فستیوال ها و جشنواره ها به طور دقیق امکان ندارد. برخی از این مناسبت ها، طبق تقویم هندی به قرار زیر است:

  • عید میلاد نبی: جشنی اسامی که به مناسبت ولادت حضرت محمد (ص) برگزار می شود.
  • وا ای ساخا – بودا جایانتی: در این فستیوال، روز تولد بودا جشن گرفته می شود.
  • جی آیستا: در این ایام ، فقط مناسبت های مذهبی گرامی داشته می شود.
  • سِراوانا – ناگ پانچامی: این جشن هندوها، به خاطر آنانتا، برگزار می شود. آنانتا، ماریاست که به دور الهه ویشنو پیچیده است.
  • رخشا باندهام: در این مراسم، هنگامی که ماه کامل است، دختران طلسم هاییدرست می کنند و به نیت محافظت ، آن را دور مچ دست برادر و یا نامزد خود می بندند.
  • بهادرا روز استقلال: این تعطیلی ملی، سالگرد استقلال هند در سال ١٩۴٧ است. بهاین مناسبت در تمام کشور جش نهای زیادی برگزار می شود.
  • گانش چاتورتی: هندوها، تولد گانِش، تندیسی با سر گاو را جشن می گیرند. در روز این جشن، مجسمه های گانش در همه جا به چشم می خورد و قبل از شروع جشن، در رودخانه ها، چشمه ها و یا دریا انداخته می شود.
  • جانماستامی: این جشن، به خاطر سالگرد تولد کریشنا برگزار می شود و در بمبئی، شهر زادگاه وی، شور و هیجان بیشتری دارد.
  • رمضان: سی روز روزه داری، در نهمین ماه تقویم قمری اسلامی برگزار می شود.
  • آسوینا – ناوراتری: این فستیوال طی نه شب برگزار می شود و جشنی مربوط به هندوها و الهه دورگا است. در این جشن، رقصهای مخصوصی اجرا می شود.
  • دوسِهرا: این جشن، به خاطر پیروزی راما، خدای هندو، بر پادشاه شیطانی راوانا و پیروزی خیر بر شر برگزار می شود.
  • دورگا پوجا: این جشن سمبل پیروزی خیر بر شر است و به خاطر پیروزی الهه دورگا بر ماهیشاسورای شیطانی با کله گاو دلالت دارد.
  • گاندی جایانتی: این جشن، سالگرد تولد ماهاتما گاندی رهبر فقید هند در دهم مهر است.
  • عید فطر: این عید مسلمانان توسط هندوها هم برگزار می شود و بعد از سی روز روزه داری، جشن گرفته می شود.
  • چائیترا – مهاویر جایانتی: این جشن به مناسبت تولد مهاویرا، بنیانگذار آیین جین برگزار می شود.
  • راماناوامی: هندوها تولد راما را با موسیقی، رژه و مراسم خاص جشن می گیرند.
  • عید پاک: جشنی مسیحی که با تصاویر مصلوب شدن حضرت مسیح و اعتقاد به روز رستاخیز او همراه است.
  • جشن هولی: این جشن که معروف است به جشن رنگ هندی ها، یک جشن ملی و مذهبی تلقی می شود و تقریبا مقارن با پایان زمستان و شروع بهار است. و تقریبا دو روز طول می کشند و مردم به هم رنگهای مخصوص و آب می پاشند و رقص و شادی سراسر هند رو فرا می گیره. یکی از بزرگترین آداب و رسوم هولی سست شدن ساختارهای تشریفاتی است که به‌طور معمول شامل سن، جنس، وضعیت، و طبقه‌ است. هولی شکاف گسترده بین طبقات اجتماعی را می‌بندد و هندوها را به هم نزدیک می ‌کند. با هم، غنی و فقیر، زنان و مردان، از حضور یکدیگر در این روز شاد لذت می‌برند. علاوه بر این، هولی سختی‌های هنجارهای اجتماعی را کاهش می‌ دهد. هیچ ‌کس انتظار رفتار مودبانه ندارد و در نتیجه، فضا پر از هیجان و شادی است. هر سال، هزاران نفر از هندوها در جشنواره هولی شرکت می ‌کنند.
    در انتظار روز بعد از ماه کامل در ماه فالگونا، یا اوایل ماه مارس، این مردان و زنان آماده هستند برای گسترش شادی. هولی اهداف بسیاری دارد. اول و مهم‌ تر از همه، جشن آغاز فصل بهار است. همچنین دارای هدف‌ های مذهبی ست، بزرگداشت برنامه‌ های زیادی که در اسطوره‌ شناسی هندو است.
  • جشن رنگها هند
    جشن رنگها هند

حالا فرض کن که در این ایام جشن و شادی در هند باشی. همینطوریش شادی و رقص و آواز دارند، جشن هم که باشه دیگه چه شور و هیجانی به پا می شه و رقص و آوازی راه میندازن که برای ما ها کلی دیدنی و شگفتی رو خواهد داشت. این هم یکی دیگر از دلایلی است که پاسخ می دهد چرا برنامه سفر های هند زود پر می شوند؟

البته همانطور که گفتم این هم یکی دیگر از دلایل است و اگر این مقاله رو خوب مطالعه کنی به پاسخهای دیگر هم می رسی.

پاسخی دیگر به سوال: چرا تورهای هند زود پر می شوند؟

در کنار همه این جشن ها و شادی ها باید جاهای دیدنی هند را نیز به این لیست اضافه کنیم. سراسر شهر های هند دارای آثار باستانی و ساختمان های باقی مانده از اقوام و پادشاهان گذشته دور است. پایتخت این کشور، دهلی نو می باشد و از مهمترین شهرهای این کشور می توان به دهلی، بمبئی، جیپور، آگرا، حیدرآباد، گوا، پونا، کانپور و کلکته نام برد.

جاهای دیدنی هند
جاهای دیدنی هند

در سفر هند آژانس هواپیمایی فارا گشت کوروش کبیر که مختص شما تدارک دیده ایم از سه شهر اصلی هند یعنی دهلی، آگرا و جیپور دیدن می کنی و در هر شهر یک گشت شهری با نهار داری. در این گشت شهری از ساختمان های تاریخی و فوق العاده دیدنی آنها بازدید خواهی کرد و راهنمای فارسی زبان در مورد آنها توضیحات کاملی به شما خواهند داد.

جاهای دیدنی هند | دهلی
جاهای دیدنی هند | دهلی

در دهلی با دروازه هند، منار قطب، بنای یادبود گاندی، محوطه کاخ ریاست جمهوری، مرکز خرید در دهلی آشنا خواهی شد. بعد از آن زمانیکه به آگرا میروی در آنجا با بنای تاج محل، قلعه قرمز آشنایی پیدا خواهی کرد.

جاهای دیدنی هند | آگرا
جاهای دیدنی هند | آگرا

سپس به جیپور می روی و آنجا قلعه آمر، بنای جانتار مانتار، کاخ شهر، کاخ بادها و مرکز خرید در جیپور را می بینی. البته در زمان آزادی که برایت در نظر گرفتیم می توانی با راهنمایی تور لیدرت به جاهای دیگر هم سری بزنی و سفر ت را کاملتر کنی و یک عمر از خاطرات شگفت انگیزش برای دیگران تعریف کنی و مطمئننا این جمله شما خواهد بود:

دلمان تنگ می شود برایت هند زیبا و خونگرم، دلمان برای تمام چیزهای خوشایند و ناخوشایندت تنگ می شود.

جاهای دیدنی هند | جیپور
جاهای دیدنی هند | جیپور

هندوستان تنها کشوری است که وقتی سفر می کنی و بر می گردی باید در خودت فرو بروی و به خودت بیاندیشی. هند گویا سرزمین خود شناسی و نوع دیگری از دیدن و شنیدن است. هر دیدگاه و نظری داشته باشی وقتی از هند بر می گردی تغییر خواهد کرد و قطع به یقین تو هرگز دیگر انسان سابق نخواهی شد. هند کشوری که فقط با یک هفته سفر به آن و حتی با دیدن یک گوشه کوچک از آن تو را  تبدیل به کسی می کند که نمی شناسی.

چرا تورهای هند زود پر میشوند؟
چرا تورهای هند زود پر میشوند؟

این مسافرت، سفری است که تو را به آدم بهتری تبدیل می کند و این دلیل دیگریست که چرا گشت های هند زود پر می شوند؟ حالا دیگر خودت می توانی تمام پاسخها را به این سوال بدهی.

اگر قصد سفری ارزان در فصل تابستان داری، می توانی روی عبارت ” تور هند تابستان ” کلیک یا تاچ نمایی.

در ادامه این مقاله ابتدا می خواهیم شما را با مکان های گردشگری هند که شامل مکان های تاریخی، طبیعی، مذهبی و تفریحی می شود آشنا سازیم. در ادامه برخی از مراکز خرید مهم در این کشور را نیز به شما معرفی می نماییم.

بیابان تار

Thar Desert India

یکی از مهمترین ایالت های هندوستان، ایالت راجستان می باشد. بیابان تار در طول این ایالت در هند و در سند و پنجاب پاکستان قرار گرفته است.

این بیابان از خاک های شنی و مراتعی تشکیل شده است که محل زندگی سیاه کل ها و آهوها می باشد. در این بیابان گیاه فرفیون و درختان اقاقیا می رویند. دیدن بیابان تار می تواند خاطره های جالبی را برای شما بسازند.

بیابان تار هند
معبد پارشان جین

Prashan Jin Monastery India

این معبد در شهر کلکته واقع شده است. معبد پارشناجین یکی از آرامش بخش ترین و زیباترین معبدهای کشور هندوستان است و گردشگران زیادی برای دیدن این معبد به هند سفر می کنند.

ایالت کرالا

Kerala State Of India

کشور هند دارای ایالت هایی است و ایالت کرالا در جنوب کشور هندوستان قرار دارد. این ایالت یکی از زیباترین خط های ساحلی را در این کشور دارد.

با مراجعه به این ایالت می توانی زمانی را در خانه های قایقی در کنار یکی ساحل زیبا با درختانی فوق العاده و پوشش گیاهی جالب سپری نمایی.

ایالت کرالا
بازار گلفروشی مالیک قات

Flower Market Malic

در کلکته هند مکانی وجود دارد که دستفروشان گل های زینتی، گل های همیشه بهار و رنگارنگ خود را بر روی زمین پهن می کنند تا آنها را بفروشند و همین امر باعث ایجاد تصاویر رنگارنگ و زیبا شده است.

مردم هند این گل ها را برای هدیه دادن به خدایان هندی و استفاده در مراسمات عروسی استفاده می نمایند. اگر سفر شما همزمان با یکی از این مراسمات شود، از نزدیک میتوانی از این مراسمات زیبا دیدن کنی.

بازار گلفروشی مالیک قات
ساحل کالانگوته

Calangute Beach

ساحل کالانگوته Calangute یکی از بهترین ساحل های هندوستان در شهر گوا می باشد. این ساحل یکی از شلوغ ترین و پر گردشگرترین سواحل این کشور می باشد و مبادلات تجاری زیادی نیز در این سواحل انجام می گیرد.

در این سواحل می توانی از ورزش های آبی و امکانات تفریحی بدون هیچ محدودیتی استفاده نمایی. همه این نوع تفریحات مسافرت را برای شما جذاب تر می کند.

Calangute Beach
قلعه آگوادا

Aguada Fortress India

این قلعه مربوط به قرن 17 میلادی می باشد که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. این قلعه در ساحل سینکریم در شمال استان گوا قرار گرفته است. این قلعه توسط پرتغالی ها و جهت دفاع از حمله هلندی ها ساخته شده بود و دارای برج و باروهای مستحکم و خندق های خشک بوده است.

 

قلعه آگوادا

قلعه چاپورا

Chapora Fortress

این قلعه که زمانی به عنوان یک قصر در فیلم بالیوودی Dil Chahta Hai استفاده می شده است. این قلعه یک قلعه دفاعی بوده است اما امروزه در معرض نابودی قرار گرفته است. اما هنوز هم برای گردشگران و عکاسان مکانی جذاب و فوق العاده می باشد و شما هم میتوانی عکسهای بسیار جذابی را در آن بگیری.

 

قلعه چاپورا

پارک آبی واتر کینگ دام

Water Park King Dom

این پارک آبی در شهر بمبئی ساخته شده است و بزرگترین پارک آبی آنجا و یکی از بزرگترین پارک های آبی قاره آسیا می باشد. می توانی یک روز کامل را به همراه خانواده و یا دوستانت خود در این پارک آبی با امکانات فراوان و حرفه ای سپری نمایی.

در این پارک انواع استخر ها، شبیه سازهای دریا و موج های دریایی و سرسره های آبی ساخته شده اند. تفریحی فوق العاده و جذاب برای روزهای گرم که به شما پیشنهاد می کنیم.

پارک آبی واتر کینگ دام
رود سند

Sindhu River

نام دیگر رود سند، ایندوس می باشد. این رود طولانی ترین و پر آب ترین رود پاکستان و یکی از سه رود بزرگ شبه قاره هند می باشد. رود سند از فلات تبت سرچشمه می گیرد و از هند گذر می کند.

رود سند

رود گنگ

Ganges River

این رود یکی از رودخانه های بزرگ شبه قاره هند است و 2506 کیلومتر طول دارد. این رود از میان کوه های هیمالیا سرچشمه می گیرد و به خلیج بنگال می ریزد. این رود برای هندوها بسیار مقدس می باشد و هر ساله اطراف رود گنگ مراسمات مختلف و جذابی برگزار می شود.

 

رود گنگ هند

خلیج لالاجی

Lalaji Bay Beach

این خلیج یک خلیج بسیار کوچک و دارای آب گرم ساحلی می باشد و سفره ماهی های بزرگ و ماهی های گرمسیری بسیاری در اطراف این ساحل و جزیره دیده می شود.

این خلیج یکی از مکان های بسیار زیبا و دلچسب می باشد که لذت شنا در دریا و قدم زدن در ساحل آفتابی آن حس خیلی خوبی به شما می دهد.

خلیج لالاجی
پارک ملی سانجی گاندی

Sanjay Gandhi National Park India

یکی از بزرگترین پارک های دنیا می باشد که یکی از محبوب ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری بمبئی می باشد. در بین اهالی این شهر این پارک به نام ریه های شهر مشهور است. پوشش گیاهی فوق العاده این پارک می تواند آلودگی هوای شهر را کمتر نماید.

در این پارک ملی با قدمت تاریخی بسیار، جانوران بسیاری قرار دارند. شما در طول این پارک با غارهایی بر روی صخره ها که مربوط به قرن اول می باشند، مواجه خواهی شد.

کلیسای مریم مقدس باندرا در تور هند

کلیسای مریم مقدس باندرا در تور هند

Basilica of Our Lady of the Mount Bandra

نام دیگر این کلیسا، مونت مری می باشد و بر روی یک تپه ساخته شده است. کلیسای مریم مقدس باندرا تاریخی ترین کلیسای شهر بمبئی و ایالت مهاراشترا می باشد و اولین بنای این کلیسا در سال 1570 ساخته شده است.

تالار اپرای ایروان

پارک ملی رانتامبور

Ranthambore National Park India

این پارک ملی یکی از بزرگ ترین پارک های ملی حیات وحش در شمال هند و در ایالت راجستان می باشد. این پارک زیستگاه مطمئن و امنی برای ببرهای هندوستان می باشد و گردشگران می توانند توسط ماشین های آفرود این پارک از این ببرها دیدن نمایند.

 

پارک ملی رانتامبور

معبد مومبا دوی ماندیر

Mumbai Mandir Themple

این معبد یکی از معابد باستانی در بمبئی هند می باشد و به ماهاراشترا، یکی از الهه های بمبئی اختصاص دارد. این معبد در بین مردم هندوستان یک معبد مقدس می باشد.

در این سفر حتما ساعاتی را به دیدار از معابد هند اختصاص بده، حس جالبی خواهی داشت.

 

معبد مومبا دوی ماندیر

مراکز خرید هند

India Shopping Centers

یکی از موارد مهمی که در مسافرت به هند مورد توجه قرار می گیرد، خرید و گشت و گذار در مراکز خرید می باشد. ما در فارا گشت می خواهیم با قیمتی مناسب سفر کنی پس تعدادی از بازارهای معتبر و ارزان قیمت را که جذابیتهای خاص خودشان را دارند به شما معرفی می کنیم.

 

بازار شبانه آرپورا

این بازار شبانه در شهر گوا واقع شده است و مورد اقبال اکثر گردشگران قرار می گیرد. این بازار هر هفته ها از ساعت 6 بعد از ظهر تا اواخر شب فعالیت می کند و انواع پوشاک، منسوجات، مواد غذایی، لوازم منزل، صنایع دستی و… را می توانی از این بازار تهیه نمایی. در این بازار نمایش ها و کنسرت های زنده ای هم در طول فعالیت برگزار می گردد.

بازار شبانه آرپورا
بازار شبانه آرپورا

بازار محلی آنجونا

بازار محلی ANJUNA نیز در شهر گوا واقع شده است و این بازار نیز گردشگران زیادی را در خود دیده است. این بازار محلی مکانی مناسب برای خرید صنایع دستی، پوشاک محلی هندی، ادویه جات و … می باشد. این بازار در روزهای چهارشنبه برگزار می گردد.

بازار محلی آنجونا
بازار محلی آنجونا

بازار دهلی هات

این بازار بزرگ و روباز در دهلی نو می باشد و توسط دولت اداره می گردد. این مکان هم محل مناسبی برای خرید صنایع دستی و هنری و غذاهای هندی می باشد. در این بازار می توانی دنیایی از هنر و میراث هندی را مشاهده نمایی.

بازار دهلی هات
بازار دهلی هات

بازار پالیکا

این بازار یک بازار زیرزمینی در دهلی نو می باشد و محصولات مختلفی را از پوشاک تا لوازم الکترونیکی را به فروش می رسانند. در این بازار هم می توانی محصولات مورد علاقه خود را با قیمتی مناسب تهیه نمایی.

بازار پالیکا
بازار پالیکا

بازار South Extension

این بازار بزرگ در منطقه ثروتمند دهلی قرار دارد و دارای دو بازار یک و دو است که در روبروی هم و در یک خیابان واقع شده اند. در این بازار می توانی جواهرات، لباس و کیف و کفش عروسی تهیه نمایی.

بازار South Extension
بازار South Extension

مرکز خرید آر سیتی

R City Shopping Center

این مرکز خرید ترکیبی از خرید، غذا و خرید است. این مرکز خرید در شهر بمبئی قرار دارد و به همراه خانواده خود می توانی علاوه بر خرید و گذران وقت خود به تفریح و غذا خوردن نیز بپردازی.

مرکز خرید آر سیتی
مرکز خرید آر سیتی

فونیکس مارکت سیتی

این مرکز خرید یکی از مگامال های جدید شهر بمبئی است و دارای غرفه های اجناس هندی و بین المللی، رستوران و فورت کدهای بسیار و متنوع، مجتمع سینمایی و محوطه های تفریحی است.

بازار گریتر کیلاش

این بازار یکی از بازارهای مشهور در شهر دهلی می باشد و از بخش تشکیل شده است. در این بازار می توانی برندهای معتبر و بین المللی را ببینی و از آنها خرید نمایی. از طریق ایستگاه مترو نیز می توانی به این بازار دسترسی داشته باشی.

بازار لاجچات ناگار

این بازار یکی از مکان های مشهور و معروف و مناسب خرید، در بین اهالی و گردشگران است. در این بازار می توانی پوشاک بانوان، زیورآلات، کیف و کفش و انواع ساری را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تهیه نمایی. در این بازار می توانی با چانه زدن، تخفیف های بسیاری بگیری.

بازار ساروجینی ناگار

بازار ساروجینی ناگار در دهلی نو قرار گرفته است. در این مکان می توانی لباس و انواع پارچه را با قیمت مناسب تهیه نمایی. در این بازار با برندهای بین المللی نیز روبرو خواهی شد.

ویزای هند و شرایط اخذ آن

Visa For India

ویزای توریستی هند به صورت یکماهه صادر می شود و برای دریافت آن باید از طریق سفارت هند در تهران و یا یکی از آژانس های مجری سفر هند اقدام کرد. در برخی موارد جهت تقاضای ویزای هند، مصاحبه نیز انجام می گردد.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هند

اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری، تکمیل فرم تقاضای ویزا است. این فرم باید در دو نسخه و برای هر کدام از همراهان به صورت جداگانه تکمیل و عکس متقاضی نیز به آن الصاق شود.

  • شناسنامه ایرانی
  • کپی از صفحه اول و دوم شناسنامه
  • گذر نامه
  • عکس با زمینه سفید
  • مشخصات شغلی و سکونت
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو قطعی هتل یا همان واچر هتل
  • فرم مشخصات فردی

 

*-گذرنامه:

اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد. کپی را باید از صفحات یک تا پنج گذرنامه و همین‌ طور صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده، تهیه کنی. امضا مسافر در پاسپورت الزامی است.

 

*-عکس:

دو قطعه عکس رنگی در ابعاد ۴*۳ با زمینه روشن که شبیه به چهره‌ی فعلی متقاضی باشد.

در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌ کننده‌ ویزا ذکر شده باشد، برای هر کدام از همراهان باید دو قطعه عکس رنگی در مدارک درخواست‌ کننده موجود باشد.

 

*-مشخصات شغلی و سکونت

آدرس محل سکونت، شغل و محل کار متقاضی به صورت کامل و دقیق

 

زمان و هزینه صدور ویزای توریستی هند

از زمانی که مدارک لازم تحویل بخش ویزای سفارت هند می‌شود تا صدور ویزا، معمولا در حدود دو هفته طول می‌کشد. هزینه‌ صدور ویزای هند، حدود ۲۵۰ هزار تومان است که زمان ارائه‌ی مدارک از متقاضی دریافت می ‌شود. (این عدد مربوط به سال 1397 میباشد)

 

آدرس سفارت هند در تهران

آدرس سفارت هند در تهران: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، شماره ۴۶

تلفن : ۵-۸۸۷۵۵۱۰۲-۰۲۱

آدرس اینترنتی: سفارت هند

نقشه هند در گوگل مپ

اطلاعات جاهای دیدنی فارا گشت کوروش

دیدار از اماکن دیدنی هند یکی از جاذبه های اصلی این کشور است. هند جاهای دیدنی فوق العاده زیبای زیادی دارد که با دیدن اونها لذت هر نوع سفری دو چندان می شود. اگر می خواهی بدونی که این کشور چه جاذبه های دیگه ای داره، صفحه وبلاگ تخصصی هند رو که برات آماده کردیم می تونی ببینی. مطمئنا خوشت میاد:

اگر مشتاق هستی یه مسافرت فوق العاده بیاد ماندنی به هند داشته باشی و لذت بردی از خوندن اطلاعات فوق العاده درباره سفر هند که برات شرح دادیم و می خواهی از نزدیک دیدنش رو تجربه کنی، صفحه تور هند فارا گشت رو حتما ببین. ( برای انتخاب یه سفر فراموش نشدنی کمکت می کنه. )

اطلاعات کامل تورها فارا گشت کوروش کبیر
اطلاعات کامل هتل ها فارا گشت

تصمیم گرفتی بری به هندوستان و جذابیت های این کشور رو ببینی؟ مطمئنا یکی از دغدغه هات انتخاب محل اقامتی خواهد بود که قرار است شب را در آنجا استراحت کنی، این محل اقامت باید از نظر تمیزی، امکانات و قیمت مناسب سلیقه شما باشه. سلیقه شما چیه؟ صفحه هتل های هند کاملترین اطلاعات رو درباره هتل ها به شما میده تا بهترین انتخاب محل اقامت رو داشته باشی:

وقتی با آژانس هواپیمایی و مسافرتی فارا گشت تماس می گیری همکاران ما به تمامیه سوالات شما درباره چرا تور های هند زود پر می شوند، مدت زمان سفر به هند، امکانات و درجه هتل های پکیج تور هند ارزان عادی یا تور هند نوروز و خدمات گشت ها و بهترین راهکارها پاسخ می دهند پس خیالت راحت باشد.

پاسخگویی به همه شما عزیزان یکی از وظایف مورد علاقهٔ ماست. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر و زمان و شرایط رزرو تور می ‌توانی با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایی.

02186037414
09208008108
تور هند آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا