کوه نمک قشم یا همان غار نمکی، در غرب جزیره قشم به علت بیرون زدگی نمک از دل زمین به وجود آمده است. این کوه 7 کیلومتر قطر داشته و بیش از 300 متر ارتفاع دارد و یکی از دیدنی های بسیار زیبای جزیره قشم می باشد.

جريان آب زير زمينى دائمى کوه نمکدان، همیشه در حال جوشش است و با راه یافتن به خارج اين کوه به صورت يک چشمه نمکى در دامنه کوه ظاهر مى شود و در گودال مقابل خود حوضچه اى طبيعى و زيبا به رنگ سفيد به وجود می آورد.

این پدیده زیبا و شگفت انگیز یکی از جاهای دیدنی قشم است که میتوانی در تور قشم از آن دیدن کنی. با مطالعه اطلاعات کاملی که در مورد این کوه برای شما در  این صفحه توسط تیم تحقیقاتی فارا گشت طراحی کردیم، دیدار از این کوه نمک قشم و البته سفر به قشم خیلی لذت بخش تر خواهد شد.

غار نمک قشم
کوه نمک قشم

غار نمکی یا کوه نمکدان قشم

کوه نمک قشم

کوه نمک قشم در تقسيم بندي هاى صورت گرفته جزء گروه گنبدهاى نمکى غير فعال محسوب مى شود.  بر روى سطح بالايى آن سنگ نمک کمترى وجود دارد که با گذشت زمان مقدار آن در اثر انحلال کم تر شده است ولى سنگ گچ آن زياد می باشد.

ساختار نمکى اين کوه از انباشته شدن صخره هاى آذرين و رسوبات در طی زمان های زیادی تشکيل شده است. که به همراه بقاياى معادن نمک باستانى و چشمه هاى آب شور، يک اثر تاريخى طبيعى بسيار زيبا و ديدنى با امکانات آموزشى و تفريحى در اين منطقه را به وجود آورده است و منتظر شما است.

کوه نمک قشم

نمک کوه نمکدان قشم

نمک موجود در کوه نمکدان قشم از بهترن نوع نمک خوراکی می باشد. در ترکيب این نمک عناصرى مانند منيزيم وجود دارد که از آن می توان به عنوان نمک طبی استفاده کرد.

استلاکتيت ها و به ندرت استلاگميت هاى نمکى از اولين پيچ غار قابل مشاهده هستند. به تدريج تعداد آنها افزايش مى يابند.  از نيمه غار تا انتهاى آن نيز کف پوشى از نمک، غار را پوشانده است .

در حال حاضر مطالعات و تحقیقاتی برای بررسی سن غار آغاز شده است. هر ساله علاقمندان زیادی از این کوه و غار زیبای آن دیدن می کنند و اگر مسئولان شرایط بهتری برای رفت و آمد فراهم کنند، سبب بازدید شمار زیادی از علاقمندان به طبیعت گردی در این مکان می گردد.

تا به اینجا با داستان جالب این غار توسط این مقاله و سایت تریپ ادوایزر tripadvisor.com آشنا شدی و مطمئنا هنگامیکه به قشم در قالب تور قشم با قطار با هواپیما فارا گشت سفر میکنی دیدار از آن برایت لذت بخش تر میشود. که میتوانی با کلی عکس های جذاب و خاطره های فراموش نشدنی کاملش کنی از یه مسافرت فوق العاده.

زمین شناسی غار نمک قشم

در بخش جنوبى کوه نمک قشم، غارهاى نمکى بسيار زيبا و شگفت انگيزى وجود دارد که بزرگترين این غارها در بخش جنوبى جزيره و در منتهى اليه غربى آن قرار گرفته است. 

دهانه غار رو به سمت جنوب می باشد به همین دلیل با نور خورشید روشن می شود. درون غار به خصوص اعماق آن بسيار تاريک می باشد. مشاهده استالاکتيت هاى بلورين نمک در اين غار و همچنين قنديل هاى مرمرين و بلورينى که در اشکال مختلف وجود دارند. بدون چراغ های پرنور و قوی میسر نیست ولی با چراغ منظره زیبایی خواهی دید.

کوه نمک

جزییات ظاهری کوه نمک

شکل کلى غار نمکدان قشم به صورت يک کمان کاملا خميده می باشد و ديواره ورودى آن از نوارهاى رنگارنگ نمک درست شده است. در مدخل آن نيز آبگيرى به طول 20 متر مشاهده مى شود.

اين غار داراى چندين تالار بزرگ و كوچك است كه اولين تالار آن در فاصله ۶۷۰ مترى ورودى آن قرار دارد. غار نمکى قشم با بيش از شش هزار و 400 متر طول به عنوان طولانى ترين غار نمکى شناخته شده در جهان از زيبايى هاى بي نظيرى برخوردار است.

رطوبت هواى جزيره و نفوذ آب در غار، باعث فرو چکيدن آب نمک اشباع شده بر بدنه قنديل هاى موجود در غار شده و از این روی منجر به تغییر شکل قندیل ها می گردد.

نظیر غار نمکدان جزیره قشم در کمتر نقطه‌ای از ایران دیده شده است. باقی ماندن و تنفس در داخل غار نمکدان قشم می تواند به بهبود بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی‌ های تنفسی کمک کند.

جزیره قشم جاذبه های توریستی زیادی دارد که در طول سفر به قشم شما را سرگرم میکنند. دره ستاره افتاده ، قلعه پرتغالی ها قشم  ، پارک کوروکودیل قشم و زیارتگاه شاه شهید قشم نمونه هایی از عجایب دیدنی قشم هستند.

نقشه و آدرس کوه نمک قشم در گوگل مپ

اطلاعات جاهای دیدنی فارا گشت کوروش

کوه نمکدان قشم یکی از جاهای دیدنی این جزیره است. قشم جاذبه های دیدنی فوق العاده زیبای فراوانی دارد که با دیدن اونها لذت هر نوع سفری دو چندان میشود. اگر میخواهی بدونی که این جزیره چه جاذبه های دیگه ای داره، صفحه وبلاگ تخصصی قشم رو که برات آماده کردیم میتونی ببینی. مطمئنا خوشت میاد:

اگر مشتاق هستی یه مسافرت فوق العاده بیاد ماندنی به قشم داشته باشی و لذت بردی از خوندن اطلاعات فوق العاده غار نمک قشم که برات شرح دادیم و میخواهی از نزدیک دیدنش رو تجربه کنی، صفحه تور قشم فارا گشت رو حتما ببین. ( برای انتخاب یه سفر فراموش نشدنی کمکت میکنه. )

اطلاعات کامل تورها فارا گشت کوروش کبیر
اطلاعات کامل هتل ها فارا گشت

تصمیم گرفتی بری به قشم و جذابیت ها و زیبایش رو ببینی؟ مطمئنا یکی از دغدغه هات انتخاب محل اقامتی خواهد بود که قرار است شب را در آنجا استراحت کنی، این محل اقامت باید از نظر تمیزی، امکانات و قیمت مناسب سلیقه شما باشه. سلیقه شما چیه؟ صفحه رزرو هتل در قشم کاملترین اطلاعات رو درباره هتل ها به شما میده تا بهترین انتخاب محل اقامت رو داشته باشی:

وقتی با آژانس فارا گشت تماس میگیری همکاران ما به تمامیه سوالات شما درباره کوه نمک قشم، مدت زمان سفر به قشم، امکانات و درجه هتل های پکیج تور قشم ارزان عادی یا تور قشم نوروزی و خدمات گشت ها و بهترین راهکارها پاسخ میدهند پس خیالت راحت باشد.

پاسخگویی به همه شما عزیزان یکی از وظایف مورد علاقهٔ ماست. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر و زمان و شرایط رزرو تور می‌توانی با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایی.

02186037414
09208008108

تورهای پیشنهادی:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا